חדשות בעולם

דיווח: סוריה ניסתה ליירט טילים ישראליים – והפילה בשוגג מטוס צבאי רוסי

משרד ההגנה הרוסי מסר כי מטוס מדגם אליושין 20 נעלם בשמי הים התיכון במהלך מתקפת טילים על מטרות בלטקיה, שיוחסה לישראל. גורם אמריקני מסר לרשת CNN כי מערכות ההגנה האווירית של המשטר הסורי יירטו בטעות את המטוס

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

דרמה לילית בשמי סוריה: משרד ההגנה הרוסי הודיע הלילה (שלישי) כי מטוס תובלה של צבא רוסיה, שעשה את דרכו בחזרה מהים התיכון לבסיס חיל האוויר חמימים שליד לטקיה, נעלם ממסכי המכ"ם של מגדל הפיקוח בבסיס. רשת CNN דיווחה, מפי גורם אמריקני, כי המטוס יורט בשוגג על ידי מערכות ההגנה האווירית של המשטר הסורי, שהופעלו במטרה לעצור מתקפת טילים המיוחסת לישראל על מטרות בלטקיה. מקור אמריקני נוסף אישר ל- CNN כי ישראל היא אכן זו שעומדת מאחורי ירי הטילים על יעדים של המשטר הסורי.

סוכנות הידיעות הרוסית טאס"ס דיווחה כי מטוס צבאי רוסי מדגם אליושין 20 נעלם מעל הים התיכון, כ- 35 ק"מ מקו החוף של סוריה. גורם במשרד ההגנה הרוסי אמר לכתבים, כי היעלמותו של המטוס התרחשה בעת שארבעה מטוסי F-16 של חיל האוויר הישראלי תקפו מטרות סוריות במחוז לטקיה. משרד ההגנה הרוסי טען עוד, כי באותו זמן המכ"ם הרוסי זיהה טילים ששוגרו מפריגטה צרפתית בים התיכון. גורלם של המטוס הרוסי ו- 14 אנשי הצוות שהיו עליו אינו ידוע, ובבסיס חמימים החלו במבצע חיפוש.

דובר של הפנטגון מסר ל- CNN כי הטילים לעבר קו החוף הסורי לא נורו על ידי צבא ארצות הברית, אך סירב לומר מי עמד מאחורי המתקפה. בצה"ל סירבו להגיב. דובר צבאי צרפתי הכחיש את הטענה הרוסית לפיה צבא צרפת היה מעורב במתקפה הלילית על מטרות בסוריה.

כלי תקשורת בסוריה דיווחו אמש כי מספר יעדים הותקפו בלטקיה שבצפון-מערב המדינה. גורם צבאי מסר לסוכנות הידיעות הרוסית הרשמית סאנ"א כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד טילים שהגיעו מכיוון הים התיכון ויירטו מספר מהם. בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" דווח כי מספר טילים וכלי טיס בלתי מאוישים יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית. מקורות אחרים מסרו כי פיצוצים נשמעו גם בבניאס ובטרטוס, דרומית ללטקיה, וכן במחוזות חומס וחמאה. הטלוויזיה הסורית טענה כי ישראל היא העומדת מאחורי התקיפה, אך הקביעה לא יוחסה לגורם רשמי בסוריה. על פי דיווחים בסוריה, היעד המרכזי של התקיפה היה מחסני אמל"ח ב"מכון לתעשיות טכנולוגיות" בלטקיה.

(עודכן: 9:10)

תגיות:סוריהמטוס רוסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה