המצעד

הרופאים לא יודעים להסביר את התופעה ה'מסתורית', אבל היהדות - דווקא כן

התופעה ה'מסתורית' הזו התרחשה כבר מספר לא מועט של פעמים לאורך ההיסטוריה, אך לרופאים אין מושג קלוש מדוע היא מתרחשת. ליהדות דווקא כן

אא

התופעה ה'מסתורית' הזו התרחשה כבר מספר לא מועט של פעמים לאורך ההיסטוריה, אך לרופאים אין מושג קלוש מדוע היא מתרחשת. ליהדות דווקא כן, אבל בל נקדים את המאוחר - עוד נגיע גם לזה. 

 

בן השנתיים התחיל לגלות אינפורמציה הזויה על מטוסים - מה לו ולזה?

ג'יימס הפעוט היה בסך הכל בן שנתיים כשהחל להביע את התעניינותו במטוסים ולהפגין ידע יוצא דופן בתחום לגילו. תחילה חשבו ההורים שהוא מדבר גיבובי שטויות כאופייני לבני גילו, אך כשבדקו את המידע שבנם החל 'לשחרר' כקיטור - לא ידעו כיצד לעכל את הבשורה כי הכל אמת לאמיתה: שמות המטוסים, הדגמים שלהם ומהם יכולת התעופה שלהם, הכל התגלה כאמת. 

כשהחליטו ההורים להיכנס לעובי הקורה ושאלו את בנם מאיפה הוא יודע כל כך הרבה על מטוסים- התבררה להם אמת מדהימה עוד יותר: ג'יימס נקב בשמו של טייס קרב ממלחמת העולם השנייה שקיפח את חייו, וחזר אל גוף אחר בשנית, הפעם כילד לזוג ההורים הזה. "אין לנו ספק שהנשמה של בננו כבר ביקרה בעולם הזה", אומרים ההורים הנרגשים. 

 

לצפייה בסיפורו המלא של ג'יימס - לחצו כאן 

 

נער הסובל משיתוק מוחין: "הגעתי בגלגול כדי לעשות תיקון"

עידן הוא נער הסובל משיתוק מוחין. בתקשור שנעשה עמו לפני כמה שנים, כשנשאל מדוע הגיע בצורה כזו לעולם, השיב: "באתי לעשות תיקון על עוון לשון הרע". צפו בסיפורו:

 

 

הרופאים לא יודעים כיצד להסביר: החל לדבר בשפה זרה לאחר שלקה בזעזוע מוח קשה 

כשראובן נסמו בן ה-16 מג'ורג'יה שבארה"ב פקח לראשונה את עיניו בבית החולים לאחר שעבר פציעת ראש קשה שהביאה עמה זעזוע מוח - הוא החל לדבר בשפה שמעולם לא למד, והייתה זרה לו לחלוטין. נסמו, שהחל פתאום לדבר ספרדית שוטפת, סיפר לתקשורת כי "הרגשתי שהשפה הזו היא חלק בלתי נפרד ממני, ודווקא את האנגלית שהיא שפת האם שלי - לא ממש הצלחתי להגות. כל פעם שניסיתי להגיד משהו באנגלית, זה פרח מזכרוני", סיפר. 

הדבר הראשון שאמר כשהתעורר היה 'טנגו האמברה' - שמשמעותו בספרדית היא 'אני רעב'. כשאמו של הנער שמעה את המילים, היא לא הבינה 'מאיפה זה בא לו'. "רק האחות הספרדייה הבינה את מה שהוא אמר", משחזרת האם. "היא התחילה להתעניין בשפה שאנחנו מדברים, וכשהבינה שאין לנו מושג קלוש בספרדית ובבית מדברים רק באנגלית - היא הייתה בהלם רציני".

מספר רופאים שהתראיינו בזמנו לתקשורת אמרו כי סריקות המוח של הנער מעידות על כך שהוא יחלים מפגיעת הראש - דבר שנדמה שקשה להגיד עליהם בעצמם, שעד היום לא מסוגלים להסביר מה גרם לתופעה המסתורית להתרחש, וכיצד זה נער שמעולם לא דיברו איתו בשפה מסוימת, מכיר אותה על בוריה. נוירולוגים שנשלחו אל נסמו במטרה לדלות מעט מידע על התופעה המוזרה, חזרו עם מבוכה רבה - הרבה מאוד שאלות, ואף לא תשובה אחת. 

הרופאים לא יודעים להסביר, אבל היהדות דווקא כן: תופעת גלגול הנשמות היא דבר ידוע ומוכר, ובה טמון ההסבר למה שקרה לנסמו. הנער, כמו כולנו בעצם, הגיע לכאן בגלגול היות ולא השלים את תיקונו בגלגול שעבר. חייו החדשים נועדו להביא אותו לתיקון שישלים את נשמתו, אבל מה שהיה בגלגול הקודם - ובפרט הספרדית השגורה בפיו, לא נשכח מעמו. 

במקרה אחר של אישה מטקסס - היא החלה לדבר בהגייה בריטית במקום אמריקנית, לאחר שעברה ניתוח בעצמות הלסת. גם כאן לרופאים אין הסבר מדוע זה קורה, למרות שרבים מהם טוענים כי מדובר בתופעה בעלת היקף נרחב ביותר שמרתחשת לאחר פציעות או זעזוע מוח - שאנשים מאבדים את יכולת ההגיה הטבעית שלהם. 

 

בן החמש טען: "פעם הייתי אישה בת 30"

איך אמורה להגיב אם לילד בן חמש ששומעת מפיו את המשפט הבא: "פעם הייתי בחורה בשם פאם והייתי בת 30, אבל נפלתי מבניין בוער ונשרפתי?". הסיפור הזה זעזע את אמות הספים של הקהילה העולמית, ולא בכדי. האם המודאגת החליטה לשתף פעולה עם דמותה של פאם, ומה שגילתה 'מסמר' אותה אל מקומה, וגרם לה לפחד גדול בתחילה. "כשהייתי בת היה לי שיער שחור, והיו לי גם עגילים כאלה", סיפר בנה לוק רולמן, לא אחת. 

הדברים שגילתה לא נתנו לאם, אריקה, מנוח - והיא החליטה לחפש את אותה 'פאם' מסתורית בגוגל. ונחשו מה? על המסך התנוסס לא אחר מאשר שמה של פאמלה רובינסון - צעירה שחורה שנפלה אל מותה משריפה שפרצה בשנת 1993, בבניין של מלון בשיקגו בשם 'פקסטון'. 

קראו כאן את הסיפור המלא

היכן בתורה רמוזה התופעה של גלגולי הנשמות? לחצו כאן, וגלו

תגיות:מוחרפואהשפהמענייןתופעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה