חדשות בארץ

תושב אפרת נרצח בפיגוע דקירה בגוש עציון, טיולית צבאית חולצה בשלום מקלנדיה

החזן מרדכי סובול הלך לעולמו, שביתה איטלקית ברכבת ישראל, מונה שגריר ירדני חדש בישראל, וארצות הברית ביטלה את אשרת השהייה של השגריר הפלסטיני בוושינגטון. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

תושב אפרת נרצח הבוקר בפיגוע דקירה בגוש עציון. ארי פולד הי"ד, בן 45 ואב לארבעה ילדים, נדקר על ידי מחבל כבן 17 סמוך לכניסה לקניון "הרים" בצומת הגוש. מצלמות האבטחה בזירה תיעדו את פולד רודף אחרי המחבל ויורה לעברו – לפני שהתמוטט. אזרחים נוספים שהיו במקום ירו אף הם לעבר המחבל, שנפצע באורח בינוני. פולד פונה במצב אנוש לבית החולים "שערי צדק", ולאחר כ- 50 דקות של נסיונות החייאה קבעו הרופאים את מותו. להרחבה לחץ כאן

מספר דקות לפני שהמחבל ביצע את הפיגוע, הגיעה אמו למחסום מיתר ואמרה לחיילים כי בנה לא הלך היום לבית ספר וכי היא חושדת שהוא עומד לבצע פיגוע. בחדשות עשר דיווחו, מפי גורמי ביטחון פלסטיניים, כי קרובי משפחה של המחבל הודיעו למנגנוני הביטחון הפלסטיניים שהוא נעלם והם חוששים שיתאבד או יבצע פיגוע. התראה מסוג זה לא הגיעה למערכת הביטחון בישראל.

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, הביע את תנחומיו על הירצחו של פולד, שהחזיק באזרחות אמריקנית. פרידמן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אמריקה מתאבלת על הירצחו האכזרי של אחד מאזרחיה על ידי טרוריסט פלסטיני. ארי פולד הגן על ישראל בלהט רב והיה פטריוט אמריקני. הוא ייצג את המיטב של שתי המדינות ויחסר לנו מאוד. תנחומים למשפחתו, יהי זכרו ברוך".

גינויים לפיגוע ותנחומים למשפחתו של פולד נשמעו היום מכל עבריה של המערכת הפוליטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הפיגוע: "בכוחותיו האחרונים ארי נלחם בגבורה במחבל ומנע אסון כבד יותר. הוא היה אב נפלא לארבעה ילדים, שנאבק על האמת לטובת ההסברה הישראלית. יהי זכרו ברוך".

הלווייתו של ארי פולד הי"ד תיערך הלילה בשעה 23:30 בבית העלמין בכפר עציון.

טיולית צבאית שנכנסה לפנות ערב בשוגג למחנה הפליטים קלנדיה, הסמוך לרמאללה, נרגמה באבנים על ידי המון פלסטיני. שלושה מתוך חמשת נוסעי הטיולית נפצעו קל. כוחות של משמר הגבול חילצו את החיילים מן המחנה בשלום. להרחבה לחץ כאן

בלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה חוללו היום שלוש שריפות ביער בארי. לוחמי האש השיגו שליטה על כל מוקדי השריפות. ביישוב בית חורון שבבנימין התגלה הבוקר בלון חשוד. לא נגרם כל נזק, והממצאים הועברו לבדיקה.

אתר ynet ו"ידיעות אחרונות" חשפו הבוקר כי בקרוב תוקם ועדה בראשות שופט צבאי, שתבחן את בקשותיהם של מחבלים המרצים מאסרי עולם בבתי הכלא בישראל לקצר את עונשם. עד עתה, למחבלים שנשפטו בבתי דין צבאיים לא ניתנה האפשרות לקציבת עונשם על ידי המערכת הצבאית. על פי הדיווח של אלישע בן קימון, הצו להקמתה של הוועדה החדשה – שהוכן על ידי היועץ המשפטי הצבאי של אזור יהודה ושומרון – יפורסם בימים הקרובים. בהתאם לצו זה, מחבלים יוכלו להגיש לוועדה בקשות לקיצור מאסר העולם שהוטל עליהם, הוועדה תדון בבקשות ותגיש את המלצותיה לאלוף הפיקוד. בכך יושווה מעמדם של אסירים מאזור יהודה ושומרון שנשפטו בבתי הדין הצבאיים לאסירים תושבי ישראל שנשפטו בבתי המשפט בישראל. להרחבה לחץ כאן

בעקבות הסערה שעורר הפרסום, הודיע הערב שר הביטחון אביגדור ליברמן כי הורה להקפיא באופן מיידי את מינוי הוועדה המייעצת לבחינת קציבת עונש מאסר למחבלים: "אני עומד לקיים דיון מקיף בנושא עם צה"ל, הפרקליט הצבאי הראשי והיועץ המשפטי של מערכת הביטחון. לא נאפשר למחבלים המנוולים לחלום על קיצור עונש".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר במרומז לדיווחים אמש בסוריה על תקיפה ישראלית בדמשק. נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "ישראל פועלת כל העת למנוע מאויבינו מלהתחמש בנשק מתקדם. הקווים האדומים שלנו - חדים מתמיד, והנחישות שלנו לאכוף אותם - חזקה מתמיד".

בירדן הוצא צו מלכותי למינויו של רסאן אל-מג'אלי לשגרירה החדש של הממלכה בישראל. אל-מג'אלי כיהן בעבר כשגריר ירדן בספרד.

בארץ

החזן והמנצח ד"ר מרדכי סובול הלך הלילה (ראשון) לעולמו בבית חולים באטלנטה, ארצות הברית. סובול, שעבר לפני התיבה בראש השנה בבית כנסת בניו יורק, לקה לאחר החג באירוע מוחי קשה ואושפז בבית החולים כשהוא מחוסר הכרה. הוא שימש כמנהלה המוזיקלי ומנצחה של מקהלת החזנים והתזמורת הסימפונית "יובל", ונחשב ל"מחיה החזנות" בדור האחרון ומי שהנגיש אותה לקהלים רחבים. הוא אף עסק בטיפוחם של חזנים שהפכו למובילים בעולם בתחומם – ביניהם יצחק מאיר הלפגוט, חיים אדלר, נתנאי הרשטיק, צבי וייס, יעקב למר ואחרים. סובול היה בן 67 במותו.

שביתה איטלקית ברכבת ישראל? למעלה מ- 30 נהגי רכבת הודיעו ביממה האחרונה כי הם חולים. הנהלת הרכבת הודיעה כי המחסור בנהגים מאלץ אותה לבטל קווי רכבות. מוועד עובדי הרכבת נמסר כי "ועד העובדים לא נתן שום הנחיה ארגונית לעובדים 'להתחלות' או לעכב רכבות. אם אכן הודיעו עובדים רבים על מחלה, מוזמנת ההנהלה לבדוק את הסיבות שהובילו למחלות ולטפל בהן. שוב מדובר ניסיון של ההנהלה להכפיש את הוועד והעובדים".

וללא קשר לעובדי הרכבת: תנועת הרכבות בקטע שבין בנימינה לתחנת חיפה חוף הכרמל תופסק זמנית ביום שישי הקרוב, ה- 21.9.18, החל משעה 00:01 ועד לסיום השירות באותו יום, בשל עבודות לשדרוג המסילה. כתחליף, תפעיל הרכבת שירות היסעים חינמי בין תחנות חיפה חוף הכרמל לחדרה, בשני הכיוונים.

גופתו של משה שמיר, בן 66, שנעדר מאז אתמול בכינרת, נמצאה במימי האגם, בין חוף האון לחוף דגניה.

גבר כבן 60 טבע הערב בבריכה ביתית בעיר הוד השרון. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה והוא פונה לבית החולים "מאיר" בכפר סבא.

בעולם

ארצות הברית ביטלה את אשרת השהייה של השגריר הפלסטיני בוושינגטון ושל בני משפחתו. כך אמר השגריר, חוסאם זומלוט, בראיון לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין". זומלוט הוסיף כי גם חשבונות הבנק שלו ושל בני המשפחה נסגרו. הצעד האמריקני בא לאחר ההודעה של מחלקת המדינה בשבוע שעבר על סגירת נציגות אש"ף בוושינגטון. זומלוט אמר לאחר מכן כי לצוות הפלסטיני בנציגות ניתנה אורכה של חודש אחד לעזוב את ארצות הברית. הבכיר הפלסטיני אינו שוהה כעת בארצות הברית – לאחר העברת השגרירות האמריקנית לירושלים בחודש מאי, החזירה אותו הרשות הפלסטינית לרמאללה, במחאה על מדיניות הממשל נגד הפלסטינים.

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'ואד זריף, קרא למדינות אירופה החתומות על הסכם הגרעין לפצות את ארצו על ההפסדים שנגרמו לה בשל פרישת ארצות הברית מההסכם והטלת הסנקציות האמריקניות על איראן. בראיון ל"דר שפיגל" הגרמני ליווה זריף את דבריו באיום, לפיו אם איראן לא תקבל פיצוי הולם היא תחזור להעשיר אורניום יותר מבעבר.

מספר ההרוגים בסופת הטייפון מנגקהוט שהיכתה את צפון הפיליפינים עלה ל- 40. מספר ההרוגים בסופת "פלורנס" הפוקדת את חופה המזרחי של ארצות הברית עלה ל- 15.

תחזית מזג האוויר

מחר (שני) יהיה מעונן חלקית ותחול עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

ביום שלישי, ערב יום הכיפורים, יהיה מעונן חלקית עד בהיר ותחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בהרים. בשעות הערב מזג האוויר יהיה חמים בחוף ובשפלה, נוח בשאר האזורים.

ביום רביעי מזג האוויר ימשיך להיות מעונן חלקית עד בהיר, וללא שינוי ניכר בטמפרטורות.

תגיות:רכבת ישראלמרדכי סובול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה