חדשות בארץ

צה"ל: תוקם ועדה שתבדוק האפשרות לקצר מאסרי עולם של מחבלים

בתגובה, הבהירו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן כי הם מתנגדים לקציבת עונשם של מחבלים

בית המשפט הצבאי במחנה עופר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)בית המשפט הצבאי במחנה עופר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

אתר ynet ו"ידיעות אחרונות" חשפו הבוקר (ראשון) כי בקרוב תוקם ועדה בראשות שופט צבאי, שתבחן את בקשותיהם של מחבלים המרצים מאסרי עולם בבתי הכלא בישראל לקצר את עונשם.

עד עתה, למחבלים שנשפטו בבתי דין צבאיים לא ניתנה האפשרות לקציבת עונשם על ידי המערכת הצבאית. על פי הדיווח של אלישע בן קימון, הצו להקמתה של הוועדה החדשה – שהוכן על ידי היועץ המשפטי הצבאי של אזור יהודה ושומרון – יפורסם בימים הקרובים. בהתאם לצו זה, מחבלים יוכלו להגיש לוועדה בקשות לקיצור מאסר העולם שהוטל עליהם, הוועדה תדון בבקשות ותגיש את המלצותיה לאלוף הפיקוד. בכך יושווה מעמדם של אסירים מאזור יהודה ושומרון שנשפטו בבתי הדין הצבאיים לאסירים תושבי ישראל שנשפטו בבתי המשפט בישראל.

המהלך החדש שיזם צה"ל להקמת הוועדה בא בעקבות עתירה לבג"ץ שהגיש מחבל תושב אל-בירה, שרצח באוגוסט 1988 את זיוה גולדובסקי בת ה- 17. המחבל, שביקש מהגורמים הצבאיים לקצוב את עונשו ונדחה, טען כי הוא מופלה לרעה לעומת אסירים שהועמדו לדין בבתי משפט בישראל, ודרש לשנות את המצב הקיים. בתשובתם לעתירה, הציגו אלוף פיקוד המרכז והיועץ המשפטי של יהודה ושומרון את המדיניות החדשה שגובשה, לדבריהם, בעקבות עבודת מטה שנערכה לבחינת הסוגיה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב על הידיעה בחשבון הטוויטר שלו: "כל עוד אני שר הביטחון, אף מחבל לא יזכה לקיצור עונש, אפילו של שעה אחת". ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע אף הוא את התנגדותו לקציבת עונשם של מחבלים. נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני מתנגד בתוקף בנוגע לקיצור עונש למחבלים. אני יודע שזאת גם עמדת שר הביטחון, ולכן זה גם לא יקרה".

תגיות:צה"למחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה