נטורופתיה ורפואה טבעית

כורכום – נוגד דלקת טבעי

מהי משמעותו הבריאותית של הכורכום, ולמי מומלץ לצרוך אותו? וגם: פיברינוגן כטיפול מונע

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאז ימי קדם נהגו להשתמש בכורכום באזורים טרופיים חמים כמו הודו ודרום אסיה, כדי לשמור על טריות המזון ולמנוע את הרעלתו. יכולתו של הכורכום לשימור מזון נובעת מהיותו נוגד חמצון חזק וכן אנטי חיידקי. הרפואה בהודו העתיקה השתמשה בכורכום במשך 500 שנה כדי לשמור על הבריאות על ידי טיהור הדם, הגנה על הכבד, הרגעת העיכול, טיפול בדלקת מפרקים וטיפול בפצעים ובמחלות עור (שימוש חיצוני).

כיום, רופאים משתמשים בכורכום כדי לטפל בכמה סוגי סרטן. חוקרים בריטיים גילו לאחרונה כי כורכום מתפקד כמזכך טבעי רב עוצמה של נוגדי דלקת. רבים מבין הנוטלים כורכום מדווחים על הקלה בדלקות מפרקים שגרוניות. ניתן ליטול כורכום במינון של עד 1200 מ"ג ליום.

הכורכום אף מונע את מחלת האלצהיימר. יש לו יכולת להגן על רקמות המוח ללא תופעות לוואי של תרופות cox-2, שהן חמורות – כמו יתר לחץ דם וכשל כלייתי.

מחקר חדש מעלה את האפשרות שכורכום עשוי לסייע בבלימת ההתקדמות של טרשת נפוצה, שבה מערכת החיסון של הגוף תוקפת את מעטפת העצב במוח ובעמוד השדרה. תסמיני טרשת נפוצה כוללים חולשה וקשיות של השרירים, בעיות ביציבות ובשיווי המשקל, העדר תחושה והפרעות בראייה. נמצא שצריכת כורכום תורמת מאד למניעת התסמינים ולבלימת המחלה.

נמצא גם שכורכום תורם לבריאות הלב בכמה אופנים. ראשית, הוא מנמיך את רמות הכולסטרול בדם, וכן מסייע במניעה של היווצרות קרישי דם הגורמים להתקף לב.

 

פיברינוגן

פיברינוגן הוא חלבון המשמש ליצירת קרישי דם. כיום רואים ברמות גבוהות של פיברינוגן בדם גורם סיכון עיקרי למחלות לב כליליות – כמו התקף לב, ולמחלות כלי הדם המוחיים – כמו שבץ. מחלות אלה מהוות 60% ממקרי המוות בקרב קשישים. למרבה הצער ידוע כי רמות הפיברינוגן עולות עם הגיל, ולא קיימות תרופות הגורמות לירידתם.

חוקרים נתנו לנבדקים 20 מ"ג תמצית כורכום, וכעבור 15 ימים צנחו רמות הפיברינוגן בדמם. לכן כדאי ומומלץ להוסיף לכל מרק ותבשיל את הכורכום, וליהנות מצבע, טעם ובעיקר בריאות מופלאה. מומלץ לצרוך עד כפית ליום.

ההמלצות הן בגדר טיפול מונע, ולא כתחליף לטיפול תרופתי.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית רחל בצרי חייגי 073-2221240 או 052-9551588

תגיות:כורכוםבריאותתבליןהרבנית רחל בצרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה