חדשות בארץ

דיווח: סעודיה רכשה מישראל מערכת "כיפת ברזל"

אתר "אל-ח'ליג' אונליין" טוען כי העסקה בוצעה בתיווך אמריקני, וסעודיה התחייבה שמערכת ההגנה האווירית לא תסכן את בטחונן של ישראל או של בעלות בריתה

כיפת ברזל בפעולה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)כיפת ברזל בפעולה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

אתר "אל-ח'ליג' אונליין" (המפרץ אונליין) טוען כי סעודיה רכשה מישראל מערכת ראשונה של "כיפת ברזל".

מאז המסע שערך נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון במאי 2017, מתרבים הדיווחים על האפשרות לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה - לפחות במישור הכלכלי. בתחילת חודש אפריל ניתן לכך גם ביטוי פומבי בדרגים הבכירים של סעודיה: יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, הצהיר - בראיון למגזין האמריקני "אטלנטיק" (The Atlantic), כי לישראלים יש זכות למדינה משלהם. על פי הדיווח הנוכחי, הנורמליזציה עלתה מדרגה והגיעה גם למישור הצבאי.

על פי הידיעה, המסתמכת - לטענת האתר הפועל מלונדון - על מקורות דיפלומטיים בכירים - סעודיה היא זו שדחפה לקידומה של העסקה לקניית "כיפת ברזל" מישראל. לשם כך היא עשתה שימוש בשירותי התיווך של ארצות הברית כדי לשכנע את ישראל למכור לה את מערכת ההגנה האווירית. המשא ומתן המשולש התנהל בחשאי בוושינגטון, כשבתחילתו סירבה ישראל בתוקף למכור את "כיפת ברזל" למדינה ערבית כל שהיא, מתוך "חשש אמיתי לבטחונה ולאינטרסיה באזור". אך לאחר התערבותה של וושינגטון, שינתה ישראל את עמדתה.

עוד טוענים המקורות, כי תמורת המערכת תשלם סעודיה סכום כסף גדול של עשרות מיליוני דולרים. בנוסף, התחייבה הממלכה שהמערכת לא תסכן את בטחונה של ישראל ובעלות בריתה באזור "בטווח הקרוב או הארוך".

בידיעה נמסר עוד, כי ייתכן והעסקה תצא לפועל בחודש דצמבר, ו"כיפת ברזל" תוצב בגבול שבין סעודיה ותימן כדי לסייע לסעודים להתמודד עם הטילים הנורים על ידי המורדים החות'ים בתימן לעבר שטח הממלכה. במידה והמערכת אכן תוכיח את יעילותה ביירוט הטילים, תנהל סעודיה משא ומתן עם ישראל לרכישת מערכות צבאיות נוספות.

יצוין, כי לידיעה על עסקת המכירה של "כיפת ברזל" לסעודיה אין בשלב זה אישור ממקורות נוספים. במשרד הביטחון הכחישו את דבר קיומה של העסקה.

(עודכן: 13:03)

תגיות:כיפת ברזלסעודיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה