עובדות ביהדות

הרב שטיינמן בהתבטאות נדירה: "זו הסיבה שיש בדורינו רבבות בעלי תשובה"

מקבץ התבטאויות מופלאות של הרב שטיינמן זצ"ל על ההזדמנות המיוחדת של דורנו, הדור האחרון לקראת ביאת המשיח

אא

1. "דווקא בדורות הסמוכים לביאת המשיח, הקדוש ברוך הוא בחסדיו מערה רוח טהרה ממרום ומקל את האפשרות לשוב אליו", אמר הרב שטיינמן, "וזאת הסיבה שב"ה נתרבו בדורנו רבבות בעלי תשובה, והיא משום שהקב"ה בחסדיו מערה רוח טהרה ממרום ומקל לחוטאים את האפשרות לשוב אליו, דווקא בדורות שסמוכים לביאת המשיח, כדי שיזכו נשמות רבות לתקן את עצמם לפני בוא יום ה' הגדול והנורא, ויזכו לתקן את אשר פגמו לפני שכבר לא תהיה יותר האפשרות לזה".

2. "מסיבה זאת, יש לבעלי התשובה נסיונות קשים כמו עזיבת משרות מכובדות וכדו', אשר הם כולם בחשבון מאתו יתברך, כדי להועיל לנשמתם", הוסיף הרב. "ופעמים אף רואים אצל בעלי תשובה שעד שחזרו בתשובה לא היו להם צרות, ואחר שחזרו תשובה התחילו לסבול צרות. וטעם הדבר, שעד שחזרו בתשובה היו בדרגת רשעים שהקב"ה לא תמיד מענישם בעולם הזה, וכאשר שחזרו בתשובה כבר אינם בדרגה זו והקב"ה מענישם על חטאיהם כדי שיתקנו את חטאיהם".

3. בהזדמנות אחרת, אמר הרב כי: "הטעם שדווקא בדורות האחרונים ניתנה האפשרות לתקן את החטאים הוא משום שדורות אלו הם הסמוכים לגאולה, והקדוש ברוך הוא בטובו מזמן את האפשרות לאותם חוטאים להספיק ולתקן את חטאם לפני יום הדין הגדול, שהוא סוף כל החשבונות.

4. המשיך הרב ואמר: "ולכן גם נראה שיש היום כל כך הרבה קשיים, משום שצריכים להתנקות לפני ביאת המשיח".

5. "וזוהי הסיבה לכך שבני האדם שבדורות האחרונים מאריכים ימים יותר מאשר בדורות קודמים, וגם זה הוא כדי ליתן לבני האדם יותר שהות לחזור בתשובה בימי חייהם, ולהשלים את נפשם לקראת התיקון הגדול בביאת הגואל".

6. עוד הוסיף הרב: "וסיבה נוספת לריבוי בעלי התשובה בדורנו - היא מכח תורתו של ה'חזון איש', שכיוון שלמד תורה לשמה במדרגה גבוהה מאד עד כלות כוחותיו, זכה שמכח תורתו נעשתה מהפכה גדולה בכל הדור והשפעתו משפעת עד לימינו אנו. ומכוחו זה נתרבו בעלי התשובה בדורינו. אף על פי שיתכן שלא עסק בעצמו בדבר זה. וכל זאת מפני שתורתו השפיעה אף על הרחוקים".

7. הרב ציטט את דברי החזון איש, על גדולת כוח הלומד תורה, והשפעתו על כל ישראל. כה דברי החזון איש (קו"א ח"ג ס"ב): "ואם היו בני תורה עמלים בתורה לאמיתתה - היו מצילים ילדים הרבה ואנשים רבים מהרהורי עבירה וכפירה בשפע קדשם, בהשתפך רוח טהרה בעולם". המשך הרב שטיינמן ואמר: "גם ריבוי התורה ולומדיה בישיבות ובכוללים משפיע על כך שבעת האחרונה מתרבים בעלי תשובה יותר ויותר".

תגיות:ביאת המשיחבעלי תשובהמרן הרב שטיינמן זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה