חדשות בארץ

פרגוואי הודיעה על החזרת שגרירותה מירושלים לתל אביב

ראש הממשלה נתניהו הגיב בהוראה למשרד החוץ לסגור את שגרירות ישראל בפרגוואי

נתניהו וקארטס בטקס חנוכת השגרירות, 21 במאי (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו וקארטס בטקס חנוכת השגרירות, 21 במאי (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

משבר ביחסים בין ישראל לפרגוואי: שר החוץ של המדינה הדרום-אמריקנית, לואיס אלברטו קסטיליוני, הודיע כי השגרירות – שהועברה לפני פחות מארבעה חודשים לירושלים – תוחזר לתל אביב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר החוץ, הורה בתגובה למשרד החוץ להחזיר את שגריר ישראל מאסונסיון בירת פרגוואי להתייעצויות. ממשרד החוץ נמסר כי "ישראל רואה בחומרה רבה את ההחלטה החריגה של פרגוואי, שתעיב על היחסים בין המדינות". נתניהו החריף לאחר מכן את התגובה הישראלית. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו לפני שעה קלה הוא כתב כי הנחה את משרד החוץ לסגור את השגרירות הישראלית בפרגוואי.

המהלך להעתקת השגרירות בחזרה לתל אביב בא בעקבות עלייתו לשלטון של נשיא חדש, מריו אבדו בניטס, שהחליף את הנשיא הקודם הורסיו קארטס. שר החוץ של פרגוואי, לואיס אלברטו קסטיליוני, אמר לכתבים כי ההחלטה התקבלה מפני ש"פרגוואי רוצה לתרום להגברת המאמצים הדיפלומטיים האזוריים להשגת שלום נרחב, הוגן ובר קיימא במזרח התיכון".

פרגוואי הייתה המדינה השלישית שהעבירה את שגרירותה לירושלים – אחרי ארצות הברית וגואטמלה. העברת השגרירות צוינה בטקס שנערך ב- 21 במאי בגן הטכנולוגי בירושלים, בו מוקמה השגרירות. קארטס, שהשתתף בטקס, אמר במהלכו כי העברת השגרירות "מבטאת את הידידות הכנה והסולידריות האמיצה בין פרגוואי לישראל". הוא הוסיף: "אני מעריך מעומק ליבי את המדינה הזאת, המגנה באומץ לב על זכותה לחיות בשלום והיא בונה מדינה עם שגשוג כלכלי ראוי לשבח ומבטיחה את עתידה ואת עתיד בניה".

נתניהו מצידו הזכיר בנאומו כי "פרגוואי סייעה ליהודים לברוח מגרמניה הנאצית. עשיתם זאת לפני השואה, במהלכה ואחריה. זה היה מעשה של נדיבות ורחמים שנחקק בלבנו לעד. בנוסף פרגוואי תמכה בהקמת המדינה היהודית בארץ ישראל, ולעולם לא נשכח זאת. הם סירבו לשתף פעולה עם השקרים שהופצו נגד ישראל, ואנחנו מודים לכם על כך".

ברמאללה חוגגים הערב הישג דיפלומטי. סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית ופ"א מוסרת כי הצעד בו נקטה פרגוואי תואם יחד עם הרשות הפלסטינית. על פי הדיווח, הנשיא החדש של פרגוואי נענה לבקשתו של שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, להחזיר את שגרירות ארצו לתל אביב. אל-מאלכי העלה את הבקשה לפני שבועיים, כאשר הגיע לאסונסיון כדי להשתתף בטקס השבעתו לנשיאות של בניטס. הצדדים החליטו כי ההחלטה תתפרסם בתחילת ספטמבר, ובתמורה הרשות לא תגיש תלונה לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד פרגוואי.

תגיות:שגרירות פרגוואי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה