חדשות בעולם

הנשיא הפיליפיני בחשיפה מפתיעה: "יש לי בת ונכד יהודים"

בפגישה היסטורית שנערכה השבוע בין נשיא הפיליפינים לראש הממשלה בנימין נתניהו - חשף הנשיא הפיליפיני את בתו היהודייה ובנה ששמם הוא לא אחר מאשר שרה ויאיר 

נשיא הפיליפינים במהלך הביקור בארץ (צילום: פלאש 90)נשיא הפיליפינים במהלך הביקור בארץ (צילום: פלאש 90)
אא

פגישה מיוחדת והיסטורית נערכה השבוע בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה - שזכה להיות הנשיא הפיליפיני הראשון שמגיע לישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין לשבח את מדינתו של דוטרטה בהקשר של פתיחת השערים עבור פליטים יהודיים שהגיעו אליה מאירופה, בזמן מלחמת העולם השנייה. 

"אנו זוכרים שהפיליפינים הייתה המדינה האסייתית היחידה - שהצביעה בעד הקמת מדינת ישראל בהחלטת האו"ם ב-1947", אמר נתניהו והוסיף כי "אנחנו זוכרים את ידידינו, והידידות הזו פרחה במהלך השנים, ובמיוחד בשנים האחרונות".

במהלך הפגישה הלבבית חשף דוטרטה בפני נתניהו את בתו היהודייה שנכחה אף היא בפגישה. שרה מכהנת כראש העיר דבאו, והיא בתה של רעייתו לשעבר אליזבט צימרמן. "ולבן שלה קוראים יאיר", הוסיף דוטרטה. על פי הדיווח ב'ווינט', בנקודה זו פנה ראש הממשלה לשרה ואמר לה כי גם לאשתו קוראים שרה, ולבנו קוראים יאיר. נתניהו אף שאל את שרה הפיליפינית האם היא יודעת מה הפירוש של המילה 'יאיר', ואמר לה באנגלית כי משמעותה היא ש'האור שלו יאיר'. 

בסיום הפגישה אמר דוטרטה כי "לא היינו צריכים לחכות 70 שנה לביקור ההיסטורי הזה", והוסיף כי הוא מקווה שהיחסים בין המדינות ימשיכו להיות חמים כמות שהם. 

תגיות:יהודיםנשיאפיליפינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה