בריאות ותזונה

איך קליפת בננה יכולה לעזור לנדודי השינה שלכם? את הכתבה הזו - אסור לכם לפספס

בלוגרית אמריקאית חולקת פיתרון טבעי מדהים להתמודדות עם בעיה של נדודי שינה, שמעוגן במחקר שפורסם במגזין היוקרתי 'פורבס' 

אא

כשזה מגיע לתרופות סבתא עבור נדודי שינה - הרשת מציעה אינספור פתרונות טבעיים, החל משתיית חלב חם סמוך לארוחת הערב וכלה בסיום ארוחת הערב בשעות מוקדמות, כדי להימנע מאי אלו הפרעות שנובעות ממערכת העיכול. 

אחד הפתרונות היותר מרתקים שאנחנו מצאנו הוא תה מקליפות בננה (כן, שמעתם טוב) - שמוצע בבלוגים רבים לשוחרי בריאות בשפה האנגלית. "מעכשיו אני יכולה להתחיל לזרוק את הבננות ולשמור על הקליפות", כותבת בלוגרית שמנהלת את הבלוג Mommypotamus באחד המאמרים שלה. 

אז מה כל כך מיוחד בקליפות הבננה? "בתור התחלה, הם מכילים אשלגן ומגנזיום - שידועים בספרות הרפואית כמרפי שרירים טבעיים. המגזניום נקרא גם 'מינרל קסמים' כי הוא עוזר באיזון הורמונלי והורדת מתחים", היא כותבת במאמר שלה, אותו היא מעגנת במאמר שלקוח מהמגזין היוקרתי 'פורבס' ( 5 מאכלים מפתיעים שיעשרו לכם לישון).

 

"זה אחד הדברים שהכי עבדו עליי בתקופה מתוחה במיוחד שעברה עליי"

ארבעת המאכלים הנוספים שמוזכרים במאמר מ'פורבס' לרבות קליפות הבננה הם חלב חם, דובדבנים, שיבולת שועל ו...טוסט. הקליפות מכילות חומצת אמינו בשם טריפטופן אשר מומרת בגוף להורמון השינה מלטונין, וזו הסיבה שבגללה ממליצים אנשי המקצוע ברפואה הטבעית לצרוך אותם במקרים של נדודי שינה כרוניים. 

האם צריך להשתמש בקליפות בננה טריות או יבשות לצורך הכנת התה?

לדברי הבלוגרית, אין זה משנה ואפשר להשתמש בשתי האופציות. אפשר אפילו לקצוץ את הקליפות ולשמור אותן במקפיא, ולהוציא אותן זמן קצר לפני השימוש. 

קליפת בננה אחת מכילה כ-25 מ"ג מגנזיום, וכדי להכין את התה המדובר תצטרכו כ-3 כפות מלאות של קליפות וסיר קטן עם כוס מים. יש לבשל את הקליפות במים עד לרתיחה, לסנן היטב ולשתות. ניתן להוסיף לתה מעט קינמון לטעם אך עדיך להימנע מתוספות אחרות, וכמו כן יש לצרוך את התה זמן קצר לפני שאתם מתכננים ללכת לישון. "לא תאמינו כמה התרופה הזו הולכת להועיל לכם", מבטיחה הבלוגרית. "זה אחד הדברים שהכי עבדו עליי בתקופה מתוחה במיוחד שעברה עליי".

תגיות:מגנזיוםנדודי שינהקליפת בננה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה