חדשות בעולם

שר החוץ של איראן הגיע לדמשק

מוחמד ג'ואד זריף ייפגש עם עמיתו הסורי וליד אל-מועלם ועם נשיא סוריה בשאר אל-אסד. בשבוע שעבר ביקר בדמשק שר ההגנה האיראני, אמיר חאתמי, וחתם על הסכם לשיתוף פעולה צבאי ובטחוני בין שתי המדינות

זריף, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)זריף, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'ואד זריף, הגיע הבוקר לביקור בלתי מתוכנן בסוריה. כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "אירנא".

את פניו של זריף בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק קיבלו סגן שר החוץ הסורי, פייסל אל-מקדאד, שגריר איראן בסוריה ובכירים איראניים וסוריים נוספים.

במהלך הביקור, זריף צפוי להיפגש עם בכירי המשטר הסורי, ביניהם הנשיא בשאר אל-אסד, ראש הממשלה עימאד ח'מיס ושר החוץ הסורי וליד אל-מועלם. ברקע הביקור – הפסגה המשולשת בין נשיאי רוסיה, טורקיה ואיראן, שתיערך בסוף השבוע בעיר האיראנית תבריז, ותדון – בין היתר – במצב בסוריה.

בשבוע שעבר ביקר בדמשק שר ההגנה האיראני, אמיר חאתמי. במהלך ביקורו נחתם הסכם להגברת שיתוף הפעולה הצבאי והבטחוני בין שתי המדינות, במסגרתו תסייע איראן לשקם את הצבא הסורי ואת התעשיות הצבאיות של סוריה, כדי שאלו יוכלו לחזור לתפוקה מלאה.

הקשרים המתהדקים בין סוריה ואיראן מעידים כי איראן אינה מתכוונת להיענות לדרישתה של ישראל להסיג את כוחותיה משטח סוריה. בטקס שנערך בשבוע שעבר בדימונה, לקריאת שמה של הקריה למחקר גרעיני בכור על שמו של שמעון פרס, הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל תמשיך לפעול כדי למנוע את התבססותה של איראן בשטח סוריה: "אויבינו יודעים היטב מה ישראל מסוגלת לעשות", אמר, "הם מכירים את המדיניות שלנו. מי שמנסה לפגוע בנו - אנו פוגעים בו. מי שמאיים עלינו בכליה - מעמיד עצמו בסכנה דומה, ובכל מקרה הוא לא ישיג את מטרתו". נתניהו הוסיף כי "במישור הצבאי, צה"ל יוסיף לפעול במלוא הנחישות ובמלוא העוצמה נגד ניסיונותיה של איראן להציב כוחות ומערכות נשק מתקדמות בסוריה, ושום הסכם בין סוריה ואיראן לא ירתיע אותנו, וגם שום איום לא ירתיע אותנו".

תגיות:סוריהמוחמד זריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה