נטורופתיה ורפואה טבעית

איך מבריאים? פחות רפואות, יותר תפילה

כשאדם מתפלל לבוראו לשם ריפוי – זה הדבר הגדול והעוצמתי ביותר מכל הרפואות הפשוטות שיש בעולמנו

אא

חלק ניכר מבריאות אמיתית היא  התפילה, והיא מעל הכל!

התפילה לבורא עולם על בריאות הגוף והנפש חשובה עד מאוד. הסיפורים של אנשים שנושעו רק מתפילה – רבים.

בתקופת התנ"ך, חזקיה מלך ישראל (שהיה משורש נשמת משיח) גנז את ספר הרפואות (ספר שהיה כתוב בו מרפא לכל מחלה), כי ראה ברוח קדשו כי אם אדם יחלה וימצא תרופה למחלתו בספר הרפואות, הוא לא יתקרב לבוראו וישכח להתפלל. לכן המלך חזקיהו גאל את התפילה מן הגלות ע"י גניזת הספר. כמדומני, בדור הזה יש תופעה לא פשוטה שרבים מאיתנו רצים לשיטות טיפול שונות ברפואה הטבעית והרפואה הרגילה (ואני לא מזלזלת במטפלים וברופאים חס ושלום).
על הדרך אנו מתפללים קצת, ומחפשים ישועה אצל המטפלים והרופאים. צריך להפוך את היוצרות, ולהשקיע יותר בתפילה ובהתבודדות ופחות בבזבוז כספנו אצל מטפלים ורופאים. מדברי רבי נחמן מברסלב: "כי כשנגאלת התפילה, אז נופלים כל הרפואות כנ"ל, כי נתרפאין ע"י דבר ה'... ואזי כל הדוקטורים מתביישין ברפואות שלהם, כי אזי אין כוח לשום רפואה, כי כל העשבים חוזרים כוחם לתוך התפילה, שהוא בחינת דבר ה' שהוא שורשם העליון..." (ר' נחמן, ליקוטי מוהר"ן, תנינא תורה א, י"א). 
אומר רבנו הקדוש כי כשאדם מתפלל לבוראו לשם ריפוי – זה הדבר הגדול והעוצמתי ביותר מכל הרפואות הפשוטות שיש בעולמנו. ואם אנשים היו רואים בעיני נשמתם (שנמצאת בהסתרה גדולה תחת מעטה הגוף הגשמי) את גודל עוצמת התפילה, הם היו רק מתפללים כל היום ומפסיקים לרוץ לרופא כזה או אחר על מנת למצוא תרופה! "אני ה' רופאך...". ואז כל הרופאים היו מתביישים מגודל עוצמתו של הקב"ה לעומת הידע הזעום שצברו פה בעולם בכמה עשרות שנים בלבד. בעזרת ה', העתיד הזה לא רחוק מאיתנו, ומשיח צדקנו יגלה לנו כי כך הם באמת הדברים, תפילה, תפילה ותפילה. כך הוא עתיד לכבוש את העולם. זה יהיה כלי הנשק שלו. אין לנו על מי לסמוך, רק על אבינו שבשמיים.

רצוי שדרכנו כיהודים תהיה דרך של מניעת ייסורים עד כמה שניתן והקדמת תרופה למכה ("ונשמרתם מאד לנפשותיכם"). הכיצד? כאשר מחלה עדיין לא מתבטאת בגוף והיא סמויה ומקננת, ורק הבורא לבדו יודע ממנה, על כך אומר רבי נחמן מברסלב: "ובתחילת צמיחת החולאת, קודם שנצמח ונתגלה, היו יכולין לרפאות אותו בקל, רק שאז היה נעלם ונסתר מעיני כל, ואין יודע ממנו רק ה' יתברך לבד. אבל כשאוחזין בבחינת דבר ה', בחינת תפילה כנ"ל, שאזי מקבלין הרפואה מכל הדברים שבעולם אפילו מלחם ומים... אני ה' רופאך... ולא יבוא לידי מחלה כלל, כי יתרפא מקודם בעת צמיחתו... כי ע"י דבר ה' יוכל להתרפאות לעולם בכל דבר שבעולם..." (שם). הסבר: כאשר יש מחלה סמויה באדם שעדיין לא נותנת אותותיה בגופו, או אז ניתן לרפאותה ע"י תפילה עוד בטרם צמיחתה. תפילה היא מעל הכל וחזקה יותר מכל רפואה! וגם אם המחלה קשה, כשאוחזים בבחינת דבר ה' ומתפללים אליו מכל הלב ומאמינים שרק הוא יכול להושיע, אז מקבלים את הרפואה מכל הדברים שבעולם, אפילו מלחם וממים, ואף אפשר להתרפא מהמחלה בטרם צמיחתה בגוף! כי ע"י תפילה ניתן להתרפא לתמיד עם כל דבר שבעולם.

ר. ל. אורפלץ היא נטורופתית N.D, מדריכת ספורט B.Ed ומנחת סדנאות לניקוי הגוף ולהרזייה.

לרכישת הספר רזי התזונה – להתנקות, להבריא, לרזות בקלות' היכנסו להידברות שופס

תגיות:רפואהבריאותתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה