חדשות בעולם

שר ההגנה של איראן הגיע לביקור בסוריה

אמיר חאתמי ייפגש עם בכירי המשטר והצבאי בסוריה. עם הגיעו לדמשק אמר השר האיראני כי ארצו מקווה לפתח "שותפות פעילה" בשיקומה של סוריה לאחר המלחמה

אא

שר ההגנה של איראן, אמיר חאתמי, הגיע הבוקר (ראשון) לדמשק בראש משלחת צבאית רמת דרג, לביקור בן יומיים.

סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה כי במהלך ביקורו ייפגש חאתמי עם בכירי המשטר והצבא בסוריה. צפויה לו גם פגישה עם נשיא סוריה, בשאר אל-אסד. איראן תומכת במשטרו של אל-אסד, וכוחות איראניים פועלים בשטח סוריה ומסייעים לצבא הסורי במאבקו נגד המורדים. על פי "תסנים", המשלחת האיראנית תדון בהתפתחויות האזוריות, בלחימה בארגוני הטרור ובחיזוק שיתוף הפעולה הצבאי בין שתי המדינות.

עם הגיעו לדמשק, אמר חאתמי לכתבים כי מטרת ביקורו הינה להרחיב את שיתוף הפעולה הבילטרלי בין שתי המדינות בתקופה שלאחר המלחמה: "אנחנו מקווים לפתח שותפות פעילה בשיקומה של סוריה".

הסנקציות שהטיל נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על איראן נכנסו בתחילת החודש לתוקף, והשפעתן כבר ניכרת. המטבע המקומי, הריאל, הידרדר לשפל חסר תקדים, וחברות רבות - ביניהן "סימנס", "פג'ו" וחברת האנרגיה הצרפתית "טוטאל" - הודיעו כי יפסיקו את פעילותן באיראן. ביום חמישי האחרון הודיעו חברות התעופה "בריטיש איירווייז" הבריטית, "אייר פראנס" הצרפתית ו-KLM ההולנדית על ביטול טיסותיהן לאיראן בשל חוסר כדאיות כלכליות. הכלכלה האיראנית השוקעת משוועת לסימנים חיוביים, ועסקאות שמנות עם סוריה יכולות להעלות חיוך על פניהם של בכירי משטר האייתולות. באוקטובר 2017 ביקר בסוריה רמטכ"ל צבא איראן בסוריה, מוחמד באקרי, וחתם על מזכר הבנות משותף לשדרוג שיתוף הפעולה בין צבאות שתי המדינות. על פי ההערכה, במהלך ביקורו של חאתמי בדמשק יחתמו שתי בעלות הברית על עסקאות בתחום הרכש הצבאי והאמל"ח.

נוכחותה המעמיקה של איראן בסוריה טורדת את מנוחתה של ישראל, שדורשת - ביחד עם ארצות הברית - את נסיגתם המלאה של הכוחות האיראניים מהמדינה. איראן מצידה אינה מראה נכונות לעזוב, וטוענת כי נוכחות זו נשענת על הזמנתו של המשטר הסורי. אלכסנדר לברנטייב, שליחו המיוחד של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לסוריה, טען בתחילת החודש כי ארצו הצליחה להסיג את הכוחות האיראניים למרחק של 85 ק"מ מהגבול עם ישראל. עם זאת, מבחינתה של ישראל מדובר בצעד בלתי מספק. היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, התבטא בשבוע שעבר כי הרוסים אינם מסוגלים להוציא את הכוחות האיראניים מסוריה. במסיבת עיתונאים שקיים בתום ביקורו בישראל אמר בולטון: "נשיא רוסיה פוטין אמר לי, שלושה שבועות לפני פגישתו עם טראמפ, שהאינטרסים האיראניים אינם חופפים לאינטרסים הרוסיים בסוריה. הוא אמר שהוא היה שמח להוציא את כל הכוחות האיראניים מסוריה, אך הוא אינו יכול לעשות את זה לבד". בולטון הוסיף כי "אולי מאמצים רוסים-אמריקנים משותפים יצליחו".

תגיות:איראןסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה