חיים לאחר המוות

"ואז הרגשתי שאני חייב לחזור לגוף": הלוחם שניצל מפיגוע ועבר מוות קליני - משחזר

הלוחם דרור זיכרמן שנפצע קשות בפיגוע של מחבל מתאבד - משחזר את חוויית המוות הקליני שחווה: "אני עדיין לא מצליח לראות כלום, ואז הוא אומר לי: 'אתה לא שייך לכאן', דורך לי על הראש, מכניס אותי חזרה אל את הרצפת ענן ואני יורד למטה ומתחיל לחזור לגוף שלי"

דרור זיכרמן (צילום מסך מתוך הסרטון)דרור זיכרמן (צילום מסך מתוך הסרטון)
אא
הלוחם דרור זיכרמן נפצע קשות לאחר שמחבל מתאבד התפוצץ לידו עם 30 ק"ג חומר נפץ, בשנת 2005. מאז הפציעה מתמודד זיכרמן עם מצב של הלם קרב, והקשיים הנפשיים הנלווים אליו מפרים את שגרת חייו.
 
הפיגוע אירע במחסום סמוך לטול כרם. "התקבלה התראה על כוונת מחבלים לבצע פיגוע. הקמנו שם מחסום, והגיעה מונית שבתוכה שמונה נוסעים.אחד מהנוסעים, הוא היה בחור רזה, לבש עליו מעיל עור שניפח לו את הגוף. המחבל הבין שעלו עליו והפעיל את המטען שהיה עליו. באותו רגע היה מסוק באוויר בתרגיל. הגעתי לבית החולים ממש על טיפות הדם האחרונות. באותו רגע מאבד הכרה, לא יכול יותר".
 
על ההתמודדות שלו במשך 10 השנים הבאות אמר זיכרמן כי "בקושי יצאתי מהבית. התעוררתי כל בוקר וחשבתי על אותם הרגעים הקשים. כל יום שחזרתי את הפיגוע, וזה כאב לי בכל הגוף. אני מרגיש כאילו אני עדיין מוטל שם על הכביש בטול כרם. פוסט טראומה זו פגיעה קשה נפשית, פציעה שקופה והיא לא עוברת. הדרך להתמודד איתה היא להכיר בה וללכת איתה יד ביד".
 
 
"אני עדיין לא מצליח לראות כלום, ואז הוא אומר לי: 'אתה לא שייך לכאן'"
 
"ראיתי את המפקד שלי מתפוצץ לי מול העיניים", סיפר זיכרמן כששחזר את האירוע שגדע את שגרת חייו באחת. כוונתו הייתה אל מפקדו אורי בינמו ז"ל, שנפצע באורח קשה ונפטר מפצעיו.
 
על חוויית המוות הקליני שעבר בעקבות הפציעה אומר זיכרמן כי  "ראיתי את הגוף שלי באזור הפציעה, והחוויה פה הייתה מאוד מוחשית ומאוד ברורה. אני חווה את עצמי יוצא מתוך הגוף שלי, ומסתכל על עצמי מוטל על הקרקע, על הכביש בטול כרם. אני מתחיל לרחף ולהתרחק, ואני לא מבין למה אני מתרחק מהגוף שלי. אני רואה את הגוף שלי למטה, את המונית מסביב ואת המכתשים שנוצרו בעקבות הפיצוצים. הכל הופך להיות קטן, אני רואה לאופק את כל ההרים מסביב. אני רואה את הרחובות.
 
"אני עולה עוד יותר גבוה, ופתאום הכל נראה לי עוד יותר קטן. אני נתקל פתאום בענן, ואני לא מצליח להיכנס אל תוכו. אני דוחף את הראש, ורואה רצפה של ענן אינסופי, ואופק כחול. פתאום מגיעה אליי דמות מאוד מוזרה ומלחיצה, זוהר כזה. הפנים שלו סינוורו אותי והוא התקרב אליי בצעדי ענק. אני עדיין לא מצליח לראות כלום, ואז הוא אומר לי: 'אתה לא שייך לכאן', דורך לי על הראש, מכניס אותי חזרה אל את הרצפת ענן ואני יורד למטה ומתחיל לחזור לגוף שלי. הרגשתי כאילו אני חייב להגיע לגוף שלי, חייב לחזור למטה. ופתאום אני חוזר לעצמי, חוזר להיות חי, ופתאום 'בום'. יש הבזק. חזרתי לעצמי", הוא מסכם.
 
צפו בתיעוד:

(קרדיט: 'כאן' תאגיד השידור הישראלי)

תגיות:מוות קלינידרור זיכרמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה