חדשות בריאות

לא ידענו: ישנים בקיץ עם מאוורר? שימו לב לסכנה

שינה בקיץ היא דבר בעייתי. החום מעיק ומקשה על תהליך ההירדמות, על כן רבים בוחרים לישון עם מאוורר, מאשר להוציא כסף על מזגן. הבחירה הזו עלולה לעלות לנו בנזקים בריאותיים רבים, אלא אם ננקוט באמצעי הזהירות הבאים

  • י"ב אלול התשע"ח
אא

שינה בקיץ היא דבר בעייתי. החום מעיק ומקשה על תהליך ההירדמות, על כן רבים בוחרים לישון עם מאוורר, מאשר להוציא כסף על מזגן. הבחירה הזו עלולה לעלות לנו בנזקים בריאותיים רבים.

האם מסוכן לישון עם מאוורר?

האם בטוח לישון עם מאוורר או שיש בכך נזקים בריאותיים? תלוי.

מצד אחד, עדיף לישון עם מאוורר מאשר עם מזגן, כיוון שעוצמת הקור שלו פחותה בצורה משמעותית מזו של המזגן, וממילא ישפיע פחות על עצמות הגוף. כמו כן אפשר לכוון את המאוורר כך שהקור לא יגיע אל הגוף באופן ישיר. בנוסף האוויר שמוציא המזגן מייבש מאוד בשל היותו אוויר סינטטי, ואילו המאוורר אינו מייבש אלא רק מקרר את האוויר הקיים.

מצד שני, אי אפשר להתעלם מהסכנות הטמונות בשינה עם מאוורר. ישנם אנשים שהמאוורר יכול לגרום להם להתקפי אסתמה, עיניים יבשות ולעיתים גם שרירי גב תפוסים וכואבים, בפרט אצל אנשים שישנים עם המאוורר סמול לאזור הפנים והצוואר.

 

בחרתם לישון עם מאוורר? כך תנהגו בחכמה

אם בכל זאת אתם מתעקשים לישון עם מאוורר, יש לנקוט באמצעי הזהירות הבאים:

1. אין להפנות את המאוורר אל הגב. עמוד השדרה שלנו רגיש לקור, ועלול להיות מושפע מכך. משום כך מומלץ להציב את המאוורר רחוק מהמיטה בשעת השינה על מנת למנוע מהקור להגיע ישירות אל הגב.

2. הקפידו שעוצמת המאוורר תהיה נמוכה או בינונית, באופן שלא נושפע בעת השינה מעוצמתו הגבוהה, וכך נמנע התקררות של הגוף.

3. חשוב שהאוויר יתפזר בחדר, על כן הפעילו את המאוורר כך שיסתובב ולא יתקבע רק לכיוון אחד. 

4. מומלץ מאוד לישון מכוסים עם שמיכה עבה, ובכך לשמור על הגוף מהתקררות.

  

טריק גאוני – איך לא חשבו על זה קודם?

ואפשר גם בדרך הזו - טריק גאוני שיאפשר לנו לישון בגלי החום הכבדים עם מאוור. שיטה פשוטה ויעילה שאינה אמורה לגרום לנזקים בריאותיים.

נלסון לבו, מומחה לעיצוב סביבתי מניו זילנד למד מסבתו את הטריק הבא: הצבת מאוורר חשמלי מול החלון הפתוח – באופן הפוך, כלומר בצורה שהמאוורר פונה כלפי חוץ.

בשיחה ה"דיילי טלגרף", סיפר נלסון על השיטה, והסביר כי המאוורר נושף את האוויר החם לבחוץ, בעודו מושך אוויר קריר פנימה לבית. עוד הוסיף כי יש להציב את המאוורר על אדן החלון רק  כשהטמפ' בחוץ מתקררת יותר, כלומר, לאחר השקיעה.

"כולם יודעים על חשיבות תנועת האוויר בבית ואוורור צולב ( cross ventilation), אבל זה עובד רק כאשר הרוח נושבת, וגם אז זה עובד הכי טוב כאשר יש נתיב ישיר לרוח לנשוב דרך הבית. מה שעושה המאוורר, זה לכפות תנועת אויר בבית, גם כאשר הרוח לא נושבת", הוסיף.

"המטרה היא למשוך את האוויר החם החוצה תוך משיכת אוויר קריר ברגע שהטמפרטורה בחוץ יורדת מתחת לטמפרטורה שבתוך הבית. השיטה הזו חסכונית הרבה יותר, כיוון שמאווררים משתמשים בהרבה פחות חשמל מאשר מזגנים והיא בריאה יותר לשרירים, שיכולים להתפס אם תכוון את המאוורר ישירות עליך בלילה".

"הדרך הסטנדרטית לקירור עם מאוורר פשוט דוחפת את האוויר החם מסביב לחדר, אבל אנחנו חושבים שזה מקרר אותנו, כי אוויר בתנועה מרגיש נעים יותר וקריר יותר מאשר אוויר עומד. הטכניקה שלי של אוורור, שכופה תנועת אוויר מבחוץ, למעשה מקררת את האוויר בבית על ידי משיכת אוויר שקורר בחינם על ידי הטבע - כי הוא ממש בחוץ החל משעות אחר הצהריים המאוחרות", הסביר.

תגיות:מאווררקיץטריק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה