חדשות בארץ

הלילה: הפגנת תמיכה בטרור בהלוויית המחבל מאום אל-פחם

בני משפחתו של המחבל, שניסה ביום שישי האחרון לדקור שוטר בעיר העתיקה בירושלים, התחייבו לערוך הלוויה שקטה. המשטרה הודיעה כי תפתח בחקירה ותחלט את הערבות הכספית שהפקידה המשפחה

  • י' אלול התשע"ח
הרובע המוסלמי, תמונת ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)הרובע המוסלמי, תמונת ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

באום אל-פחם התקיימה הלילה (שלישי) הלווייתו של המחבל אחמד מחאמיד, שביום שישי האחרון ביצע פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. ההלוויה הפכה למפגן של הסתה ותמיכה בטרור, עם קריאות "ברוח ובדם נפדה אותך, שהיד".

מחאמיד, בן 31, יצא ביום שישי משטח הר הבית דרך שער המג'לס, ולאחר מספר מטרים הגיע לעמדת משטרה המוצבת ברחוב הגיא שברובע המוסלמי. הוא שלף סכין וניסה לדקור שוטר. בתום מאבק שהתנהל בין המחבל לשוטרים המוצבים במקום, הוא נורה למוות. בני משפחתו של המחבל, המתגוררים באום אל-פחם, קיבלו הלילה את גופתו של בנם מידי המשטרה, וזאת לאחר שהתחייבו כי בהלוויה ישתתפו לא יותר מ- 150 בני משפחה, ונתנו את הסכמתם לתנאים מגבילים נוספים. בניגוד להתחייבות, למעלה מ- 1,000 בני אדם הגיעו להלוויה, ובמהלכה נורו זיקוקים באוויר והושמעו קריאות נגד ישראל ובשבחו של המחבל.

המשטרה הודיעה הבוקר כי תפתח בחקירה בחשד להפרת סעיף 70 לחוק המאבק בטרור, על פיו נקבעו התנאים המגבילים לעריכת ההלוויה. בנוסף לכך, היא מסרה כי תפעל לחילוט כספי הערבות בסך 50 אלף שקלים, שהופקדו על ידי בני המשפחה.

בעקבות מראות ההסתה הליליים מאום אל-פחם, כתב הבוקר שר הביטחון אביגדור ליברמן בחשבון הטוויטר שלו: "אתם שואלים את עצמכם למה אום אל-פחם צריכה להיות חלק מפלסטין ולא מישראל? המראות מאתמול של מאות אנשים המשתתפים בלוויית המחבל מעירם עם דגלי פלסטין, וקריאות 'ברוח ובדם נפדה את השהיד', יענו לכם סופית על השאלה". ליברמן הוסיף כי התכנית אותה העלה בעבר לחילופי שטחים ואוכלוסיות – במסגרתה יסופחו גושי התנחלויות לישראל תמורת העברת שטחים באזור "המשולש", בהם מתגוררים ערבים אזרחי ישראל, לשליטה פלסטינית – "רלוונטית יותר מתמיד".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב על התמונות מאום אל-פחם באומרו כי מדובר ב"כישלון של המשטרה ושל כל גורמי המשפט שמכריחים את המשטרה לבוא לקראת". בראיון לרדיו 103FM הוסיף ארדן: "אני מצפה מהמשטרה לא למסור את הגופה בפעם הבאה עד שהיא רואה שיש מספר אנשים כפי שהיא הגדירה, ואם יש בעיה - ניתן לדרוש הלוויה גם לא באום אל-פחם. במדינה נורמלית לא היו מאפשרים הלוויה שכזו".

לאחר הפיגוע, טענו בני משפחתו של המחבל כי הוא סבל מבעיות נפשיות וכי השוטרים יכלו לנטרל אותו מבלי להורגו. עיריית אום אל-פחם הוציאה הודעת גינוי נגד המשטרה ברוח זו: "מדובר בהתנהגות לא הגיונית של כוחות הביטחון מול צעיר שסובל מבעיות רפואיות. הם היו יכולים לעצור אותו. לפי הסרטונים היה ניתן לעצור אותו בלי לירות בו למוות". גורמים במשטרה דחו על הסף את הטענות והבהירו כי השוטרים בזירת הפיגוע פעלו כשורה.

תגיות:הסתהאום אל פחם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה