חדשות בארץ

איסמאעיל הנייה: המצור על עזה עומד להסתיים, עסקת המאה מתה

במהלך נאום בעזה, אמר מנהיג החמאס כי "המצור יוסר מבלי לנטוש את העקרונות הלאומיים ואת זכות השיבה לאדמת פלסטין. לא נוותר על הרובה"

הנייה, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)הנייה, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)
אא

ראש הלשכה המדינית של החמאס, איסמאעיל הנייה, אמר הבוקר (שלישי) כי "המצור הלא צודק", כהגדרתו, שהוטל על רצועת עזה עומד להסתיים.

הנייה אמר את הדברים במהלך נאום בעזה לרגל חג הקורבן המוסלמי. הוא טען כי "תהלוכות השיבה" לעבר גדר המערכת בחודשים האחרונים החזירו את הסוגיה הפלסטינית למרכז הבמה והביאו להסדרה המתקרבת ובאה עם ישראל: "זו התוצאה של עמידתכם האיתנה והתנגדותכם, של השהידים שלכם, של הפצעים שלכם", אמר בפנותו לקהל שומעיו ולתושבי הרצועה, "לא יהיה מחיר פוליטי לסיוע ההומניטרי לרצועת עזה".

מנהיג החמאס מסר כי המשא ומתן מתנהל בחסות מצרים, ונמצא תחת מעקב בינלאומי וערבי. הוא ציין כי "כל טיפול הומניטרי יתבצע תוך הבנה הדדית לאומית ובאמצעות רשת ביטחון ערבית שתעניק ערבויות מתאימות, אך אנו מדגישים כי ההתנגדות היא כתב הערבות החיוני ביותר".

הנייה הוסיף כי "המצור יוסר מבלי לנטוש את העקרונות הלאומיים ואת זכות השיבה לאדמת פלסטין. לא נוותר על העקרונות ועל הרובה". הוא פנה לרשות הפלסטינית בדרישה להפסיק את התיאום הבטחוני עם ישראל "ולהפסיק לרדוף את ההתנגדות".

בהתייחסו ל"עסקת המאה", תכנית השלום של ממשל טראמפ האמורה להתפרסם בקרוב, טען הנייה כי "למרות המזימות – החג שלנו מביא בשורות טובות. אנחנו עדים למוות הקליני של המתקפה האלימה ביותר על הסוגיה שלנו – עסקת המאה. אף אחד אינו יכול להעביר אותה״.

דבריו של הנייה מצטרפים לדבריו שאמר בסוף השבוע סגנו, ח'ליל אל-חיה, במהלך ביקור במצרים. אל-חיה טען כי מאמצי התיווך להגעה לרגיעה נמצאים "בישורת האחרונה": "אנחנו עושים הכל כדי להקל על המצור, אולם תהלוכות השיבה יימשכו עד להסרת המצור".

תגיות:איסמאעיל הנייהחמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה