בריאות ותזונה

למה נותנים ויטמין D לתינוקות? 7 עובדות על ויטמין D

ויטמיןD  הוא תוסף תזונה בעל חשיבות גבוהה מאוד להתפתחות. מדוע נותנים ויטמין D לתינוקות, ומה המינון המומלץ?

  • י' אלול התשע"ח
אא

1. ויטמין D הוא תוסף תזונה בעל חשיבות עליונה להתפתחות התינוק. מדובר בוויטמין השומר על רמות תקינות של סידן וזרחן בדם ומעודד בכך את בניית העצמות. לויטמין D תפקידים נוספים בפעילותם התקינה של מערכות ואיברים רבים נוספים בגוף, כגון: המוח, הלב, מערכת החיסון ועוד. ויטמין D מווסת את ספיגת הסידן ואת המינרליזציה של העצם.

2. במשרד הבריאות מדגישים כי חסר בוויטמין זה, גורם לפגיעה באיכות העצם ולסיכון מוגבר לשברים. חסר מובהק גורם לרככת בילדים.

3. הגורם העיקרי לויטמין הוא על ידי היחשפות לשמש. כן נמצא הויטמין בדגים ובחלמון ביצה. בשל ההוראה להימנע מחשיפה מוגברת של תינוקות לשמש, ממליצים במשרד הבריאות ממליצים על מתן ויטמין D3  במינון אחיד של 400 יחידות בינלאומיות לכלל התינוקות ללא קשר לסוג המזון שהם מקבלים, החל מהלידה ועד לתום השנה הראשונה לחייהם.

4. קיימת עדיפות לתוסף D3 על פני D2, כיוון שויטמין D3 הוא הצורה המטבולית היותר פעילה של הוויטמין.

5. המינון המומלץ הוא 400 יחידות בינלאומיות. לרוב מדובר ב-2 טיפות ליום, אך יש להיוועץ ברוקח לגבי כמות הטיפות המדויקת. חשוב לציין כי אין סכנה של עודף מינון במנה המומלצת.

6. בעבר תינוקות קיבלו שילוב של ויטמין A ו-D. הוועדה המקצועית, שדנה בשינוי ההמלצות הגיעה למסקנה, כי תינוקות מקבלים כמות מספקת של ויטמין A בתזונתם, בין אם הם יונקים ובין אם הם ניזונים מתרכובת מזון לתינוקות.

7. חשוב לדעת כי גם למבוגרים מומלץ לצרוך תוסף של ויטמין D, בשל החשיפה המועטה יחסית לשמש. המינון המומלץ לצריכת ויטמין D בקרב מבוגרים משתנה בין קבוצת הגיל השונות: עד גיל 50 תזדקקו לטיפה אחת, המכילה 200 יחידות בינלאומיות. מגיל 51 עד גיל 70 מומלץ ליטול שתי טיפות, המכילות 400 יחידות בינלאומיות מגיל 71 ומעלה תוכלו לצרוך 3 טיפות, המכילות 600 יחידות בינלאומיות.

תגיות:ויטמין dתינוקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה