הורים וילדים

פתרון מפתיע להורים עייפים: כך תגרמו לתינוק לישון בלילה

צוות חוקרים בריטי בחן את הקשר בין שינה רצופה לבין שילוב מוקדם של מוצקים בתזונת הפעוטות, והגיע למסקנה מרתקת במיוחד. הורים טרוטי עיניים, הכתבה הזו בשבילכם

  • ט' אלול התשע"ח
(צילום: shuterstock)(צילום: shuterstock)
אא

צוות חוקרים בריטי בחן את הקשר בין שינה רצופה של תינוקות לבין שילוב מוקדם של מוצקים בתזונת הפעוטות, והגיע למסקנה מרתקת במיוחד.

האמנם חשיפה מוקדמת למזון מוצק אצל התינוק תגרום לו לישון ברצף? צוות חוקרים בריטי ניסה לבחון האם ישנו קשר בין שינה רצופה של תינוקות לבין שילוב מוקדם של מוצקים (שלב ה"טעימות") בתזונת הפעוטות.

במחקר, שפורסם בכתב העת JAMA Pediatrics, בדקו החוקרים מעל 1,300 זוגות של אמהות ותינוקות בגילאי 3-6 חודשים. את המשתתפים חילקו לשתי קבוצות: הראשונה קיבלה תפריט על סמך הנקה בלבד, ואילו השנייה נחשפה גם למזון מוצק כגון ירקות, שומשום, בוטנים וביצים. מטרתה העיקרית של המחקר הייתה לבדוק את ההשפעה שיש לרכיבים אלרגניים במזון התינוק, אולם לבסוף הגיעו לתוצאה מפתיעה הקשורה דווקא לאיכות השינה.

 

תינוקות שנחשפו למזון מוצק החל מגיל 3 חודשים ישנו ב-17 דקות יותר בלילה

מסקנות המחקר הצביעו על כך שתינוקות שנחשפו למזון מוצק החל מגיל 3 חודשים ישנו ב-17 דקות יותר בלילה בהשוואה לקבוצה השנייה. מדובר בכשעתיים נוספות בשבוע. על פי ניתוח תרשימי השינה שדיווחו ההורים נמצא שהתינוקות דרשו בכ-9% פחות האכלות בלילה, ונמסרו מיעוט אחוזים של דיווח על בעיות שינה אצל הפעוטות.

"זו הפעם הראשונה בה נערך ניסוי קליני, שעולה בקנה אחד עם אמונתם של הורים רבים, לפיה להכנסת מזון מוצק מוקדם יחסית לתזונת התינוק יש השפעה על השינה שלו", מציין גדעון לאק, רופא ילדים מקינגס קולג' בלונדון, שהשתתף במחקר.

על אף המסקנות המעודדות, לדברי החוקרים, אין להן אפקט לאורך זמן, ובשנה בראשונה של התינוק פחת זמן השינה של כל התינוקות משתי הקבוצות.

חשוב לציין כי במחקר לא הייתה התייחסות ליתרונות התזונתיים להם זקוקים התינוקות, אלא התמקדו רק בנוגע למשך השינה אצלם. יש להדגיש כי ארגון הבריאות העולמי ומשרד הבריאות בישראל ממשיכים להמליץ בחום על הנקה בלעדית עד גיל 6 חודשים.

תגיות:תינוקותמזוןשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה