חדשות בארץ

בולטון לנתניהו: מניעת נשק גרעיני מאיראן - בעדיפות עליונה עבור ארצות הברית

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן נפגש הבוקר בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהמשך היום ייפגש בולטון עם שר הביטחון אביגדור ליברמן

בולטון חותם בספר האורחים במעון ראש הממשלה, אמש (צילום: חיים צח, לע"מ)בולטון חותם בספר האורחים במעון ראש הממשלה, אמש (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הבוקר (שני) בלשכתו בירושלים עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון.

בפתח פגישתם, מסרו שני האישים הצהרות לתקשורת. נתניהו פתח את דבריו באומרו לאורחו: "תענוג לקבל את פניך בירושלים, במיוחד אחרי ההחלטה ההיסטורית של הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר אליה את השגרירות האמריקנית. אנחנו מכירים עשורים רבים, והיית אוהד מושבע של הברית בינינו בתוך ומחוץ לממשל. אין לישראל בת ברית טובה יותר מארצות הברית". נתניהו הוסיף: "אנחנו מתעקשים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו ומעריכים תמיכה אמריקנית. תחת הנשיא טראמפ ברית זו חזקה מתמיד, וביקורך מעניק לנו הזדמנות לחזקה עוד יותר ולתאם עמדות בנוגע לאיראן, סוריה, עזה ואתגרים רבים אחרים באזור".

נתניהו שב והודה לטראמפ על פרישתו מהסכם הגרעין עם איראן: "הסרת הסנקציות אפשרה לאיראן להכניס מיליארדים לקופתה, שאפשרו לה לתדלק את מכונת המלחמה שלה בתימן, בסוריה ובלבנון. החלטת הנשיא לעזוב את ההסכם היא לא פחות מרגע היסטורי. ישראל מצדיעה לנכונותו של הנשיא טראמפ להטיל סנקציות על איראן, ואני מדבר בשם מדינות רבות באזור. כל המדינות צריכות ללכת בעקבות ארצות הברית ולהגביר את הלחץ על איראן כדי להפסיק את תוקפנותה. פניתי מספר פעמים לעם האיראני, וחשוב שהם יבינו שאנחנו לא נלחמים בהם אלא במשטר שלהם שעוצר נשים ומדכא את שאיפות החופש של מיליוני איראנים".

בולטון מצידו אמר כי "זכות וכבוד להיות כאן שוב בירושלים, בירת ישראל, ואני מצפה לבקר בשגרירות החדשה". הוא ציין כי "הצורך למנוע מאיראן נשק גרעיני הינו בעדיפות גבוהה מאוד עבור ארצות הברית. לכן הנשיא פרש מהסכם הגרעין הרע. לכן הוא הטיל מחדש סנקציות כלכליות [על איראן]. לכן אנו עובדים עם חברינו באירופה כדי לשכנעם בצורך לנקוט צעדים חזקים יותר נגד הנשק הגרעיני ותוכנית הטילים הבליסטיים של איראן".

הבכיר האמריקני הוסיף כי ארצות הברית ממשיכה להיות מודאגת מתפקידה של איראן כמממנת המרכזית של הטרור הבינלאומי, ומפעילותה הצבאית החתרנית בעיראק, בסוריה, בלבנון ובתימן: "אלה איומים עולמיים, לא רק אזוריים. הברית בין ישראל וארצות הברית ובין העמים שלנו מעולם לא הייתה חזקה יותר. הנשיא טראמפ הפך זאת לאבן פינה במדיניותו, ואתה הפכת את זה לאבן פינה במדיניות שלך. חשוב מאוד שארצות הברית תנהל איתך את השיח המורחב הזה, ואני שמח להיות כאן".

בולטון החל אתמול את ביקורו בישראל בארוחת ערב במעון ראש הממשלה בירושלים. בהמשך היום הוא ייפגש עם שר הביטחון אביגדור ליברמן.

(בולטון ונתניהו במעון ראש הממשלה, אמש. וידאו: איתי בית-און, לע"מ. סאונד: בן פרץ, לע"מ)

תגיות:ג'ון בולטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה