אמונה

כשמודים – אין קטרוגים והתפילה שלנו תוכל להתקבל

מחקר שפורסם על ידי איגוד הפסיכולוגים האמריקאי מצא שחולים שסובלים מאי ספיקת לב הראו ירידה ברמות של סימנים ביולוגיים דלקתיים בגוף לאחר שניהלו יומן של הכרת הטוב ותיעדו במשך שמונה שבועות למי הודו ובאילו נסיבות

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

בעת נסיון אנחנו פונים לה' בתפילה, משיחים בפניו את דאגותינו ומבקשים ממנו שיעזור לנו ויושיע אותנו, ויתן לנו כוחות להתמודד. לפעמים יש שהמקטרגים עוצרים את התפילה מלעלות לשמים, אך אם התפילה שלנו היא תפילה של תודה לה' – מבטיח לנו רבי שמעון בר יוחאי – אין שום מקטרג שיכול לעצור אותה מלהגיע לה' ולהשפיע לטובתנו.

 

התודה משפיעה לטובה על הבריאות

התודה מביאה לנו ישועות וגם עוזרת לנו להתמודד עם הקשיים, גם בצורה רגשית – כשמודים מרוכזים יותר בטוב וקל יותר להתמודד כי זה משפיע גם מן הבחינה הפיזית – מרגישים טוב יותר כשמודים.

רוב המחלות מגיעות מכך שמתמקדים במה שחסר. מרק היימן בספרו "המוח המנצח" מביא ציטוט מכתבי עת של חוקרים בעולם שחקרו וגילו שהסיבה לרוב המחלות בעולם קשורה לתפיסה של האדם במה הוא מתמקד בחיים.

הוא מונה את ההשפעה של התודה על תחומים רבים בבריאות: התודה מגבירה את תפקוד מערכת החיסון וממריצה אותה ועוד מערכות ביולוגיות נוספות בגוף, גורמת לגוף לייצר יותר כדוריות דם לבנות שהן מגנות על הגוף ממחלות, רמת תפקוד המוח עולה יותר בעקבות התודה, רמות תפקוד הלב גם הם עולות – זאת אומרת שהמוח והלב עובדים טוב יותר, זרימת הדם פועלת היטב ועוד.

מחקר שפורסם על ידי איגוד הפסיכולוגים האמריקאי מצא שחולים שסובלים מאי ספיקת לב ללא תסמינים הראו ירידה ברמות של סימנים ביולוגיים דלקתיים בגוף כתוצאה משיפור בבריאות הלב – לאחר שניהלו יומן של הכרת הטוב ותיעדו במשך שמונה שבועות למי הודו ובאילו נסיבות, וזאת במקביל לטיפול הרפואי הרגיל במחלה.

בנוסף מצא המחקר שהכרת תודה תורמת לבריאות הנפש, שיפור המצב הרוח ושינה איכותית יותר.

מחקר שנערך ופורסם בכתב העת האמריקאי לקרדיולוגיה מצא שרגשות חיוביים והערכה לסובב משפיעים לטובה על קצב הלב.

יש תחום בבריאות שנקרא פסיכונוירואימונולוגיה שמראה על הקשר בין המחשבות ומיקוד המוח לבין המערכת החיסונית, ומוכיח שאדם שנזכר בזכרונות משמחים וטובים, ומתמקד במה שטוב לו בחיים, משפיע לטובה ובאופן ישיר על המערכת החיסונית.

אדם שאומר תודה ומתמקד בטוב שיש לו בחיים, משפיע לטובה על הגוף ועל הנפש ועל הנשמה.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופסלחץ כאן

תגיות:להודותהרבנית אסתר טולדנושבילי האמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה