חדשות בריאות

מספר הנדבקים בעכברת זינק ל-42; משרד הבריאות בהנחיות לציבור

דיון חירום מתקיים הבוקר במשרד הבריאות, לאחר שמספר הנדבקים עלה ל-42

  • ח' אלול התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

בפתח דיון מיוחד של משרד הבריאות טען ליצמן כי "הכול תחת שליטה". הוא הכחיש יחסים מתוחים בינו לבין המנכ"ל

מספר הנדבקים בעכברת עומד על 42 בני אדם, ו-253 מקרים חשודים דווחו למשרד הבריאות – כך עדכן הבוקר (ראשון) סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. בעקבות כך, מתקיים הבוקר דיון חירום במשרד הבריאות בנושא.

בפתח הדיון אמר ליצמן כי "משרד הבריאות מטפל בנחלים, בודק אותם, עם יד על הדופק. אלה שלא טובים , הוא פוסל, סוגר. ואלה שכן טובים הוא משאיר פתוח".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר בדיון כי "העניינים בשליטה ואנו עוקבים באופן יומי גם אחרי מקורות המים ואחרי דפוסי התחלואה. תקשיבו רק להנחיות שלנו, כי יש הרבה מאוד דברים לא מבוססים, שקריים ומוטים".

בר סימן טוב הוסיף כי "עם מה שיש צריך לטפל, זה דורש שיתוף פעולה של כל הגורמים שישובים כאן. נוכל להתמודד עם זה ברמה כזאת, שבקיץ הבא לא יהיו כותרות 'העכברת חוזרת', אלא נכחדה ונעלמה".

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר בדיון החירום: "התמונה כל הזמן מתעדכנת. אפשר לראות באתר שלנו מה האתרים שלא מומלץ להגיע. חשוב לנו להדגיש שבכל שאר המקומות אין מגבלות והמחלה לא עוברת לא באוויר ולא במי בריכות". "כל מי שתכנן טיול לצפון ולא הולך לאחד המקומות האלה, יכול להסתובב באופן חופשי, יכול ללכת ליד נחלים אחרים שאפשר עוד ללכת", הוסיף פרופסור גרוטו.

העכברת (לפטוספירוזיס) היא מחלה זיהומית שנגרמת על ידי חיידק הלפטוספירה. המחלה מועברת לבני אדם מבעלי חיים, כאשר המפיצים העיקריים הם המכרסמים, ובעיקר חולדות ועכברים. ההדבקה היא רק בחשיפה להפרשות, בעיקר לשתן. הנחיות מעודכנות לציבור:

1. משרד הבריאות מזהיר לא להיכנס למים או לאדמה רטובה ממי הנחל - בנחלים זכי, יהודיה, משושים, זוויתן , הירדן באזור פארק הירדן בלבד, שפך נחל דליות באזור המג'רסה (בטיחה, בקעת בית צידה) בלבד, נחל ג'ילבון.

2. חולים שטבלו במים או בבוץ רטוב ממי הנחל באותם נחלים החל מתאריך 1.7.18, עם חום מעל 38 מעלות שנמשך יותר מיממה ותקופת זמן של פחות מ-3 שבועות לאחר הטבילה מתבקשים לפנות לרופא המשפחה.

3. מי שטבל באחד או יותר מהנחלים ואינו סובל ממחלת חום או סימני מחלה אחרים אינו צריך לפעול.

4. המשרד מחדד את האזהרה מפני כניסה למים כלפי נשים בהריון, קשישים, ילדים ובעלי מחלות כרוניות.

משרד הבריאות ממשיך בבדיקת האירוע ויוציא הנחיות לצוותים הרפואיים.

יודגש כי ניתן לטייל כבשגרה בכל שאר המקומות באזורי צפון הארץ.

תגיות:משרד הבריאותעכברת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה