כתבות מגזין

"המחלה הצטמקה": איציק קלה חושף את הנס שאירע לו בזכות התפילה בקבר שמואל הנביא

הזמר איציק קלה שלאחרונה התבשר על מחלת הסרטן - מספר על הנס שאירע לו בזכות התפילה בקבר שמואל הנביא, על הבשורה שקיבל בבית אמו המנוחה של השר משה כחלון ועל האמונה החזקה בבורא עולם, שעזרה לו להתגבר כנגד כל הסיכויים 

איציק קלהאיציק קלה
אא

זה התחיל מנפיחות קטנה וכמעט בלתי מורגשת בצוואר. "חשבתי שזה יעבור, ואז ראיתי שזה הולך ומחמיר ונודע לי שקיבלתי את המחלה", משחזר הזמר איציק קלה, שלאחרונה החלים בנס ממחלת הסרטן עמה התמודד. 

על הנסיבות המפתיעות שהובילו למחלה אומר קלה כי הייתה זו הפתעה יחסית ל"אדם שעושה ספורט 40 שנה, ולא עישן בחיים שלו".

איך מתמודד אדם כזה שבכל יום יש לו הופעה במקום אחר בארץ, עם מחלה שתוקפת אותו משום מקום? "אתה חסר אונים, אתה לא יודע מה לעשות", הוא אומר בראיון לאבי שושן מ'ידיעות אחרונות'. "לא הייתה לי ברירה וביטלתי את כל ההופעות שלי, חוץ מהופעה אחת שהייתה לי בירושלים שזה היה סולד אאוט. לא יכולתי לבטל, כי לא רציתי שזה יתפרסם". 

 

"מה שדיבר אליי זה שאני אהיה כמה שיותר קרוב לבורא עולם"

"יש לך הופעה כזאת ואתה עם עשרה נגנים, ואתה יודע שהאולם מלא מפה לפה - ואתה צריך להופיע, ושום בנאדם לא יודע שיש לך את המחלה הקשה הזאת. ולמחרת אתה צריך להתחיל בטיפולים. אני לא מאחל את זה לאף בנאדם בעולם". 

ואז הבזיק הרעיון במוחו. "אני אלך לקברו של שמואל הנביא, ואדבר איתו. והוא ישלח מסר לקדוש ברוך הוא. השתטחתי על קברו, ובכיתי בכי קורע לב. התפללתי. אמרתי לו: 'תעשה עמי חסד, תן לי לעבור את ההופעה הזאת כדי שאף אחד לא ירגיש'".

ומה היה השיר הראשון שעמו פתח את ההופעה ההיא? עד היום כשהוא נזכר בזה עולות דמעות של התרגשות בעיניו. "אני זוכר כששרתי את השיר הראשון, אני ממש רעדתי. זה היה השיר 'אני העבד'. מה שדיבר אליי זה שאני אהיה כמה שיותר קרוב לבורא עולם. אני עבד, ניצב מנגד. ואתה אלוקים מאור עיניי. אני ההלך, אתה המלך, האר לי את הדרך לפניי'. זה היה ממש ממש קשה, ועדיין הקהל לא הרגיש כלום. זו הייתה אחת ההופעות היפות ביותר שהיו לי, ואני שייכתי את זה לאמונה של הקבר של הצדיק". 

 

לקראת הטיפול החמישי - אני כבר התחלתי להתמוטט

לדבריו, התחושה הייתה שהוא קיבל גיבוי וחוזקה מבורא עולם ומשליחו - שמואל הנביא. "האמונה הזאת באותו יום היא זו שעזרה לי. חזרתי הביתה, ואני בוכה עם עצמי עד הבוקר, ובבוקר לוקחים אותי לבית החולים הדסה. אני מתחיל לקבל את הטיפולים הקשים, ולקראת הטיפול החמישי בערך, אני כבר התחלתי להתמוטט. 

"נשרף לי ממש כל הצוואר, כל הראש היה שרוף. אתה חסר אונים. יש שלבים שאתה שואל, אתה אומר: 'ריבונו של עולם'. אבל בגלל שאני איש אמונה, קיבלתי את הכל באהבה גדולה, מבורא עולם. הייתי מסתכל לשמיים ובוכה, שר לבורא עולם. מבקש ממנו: 'תן לי לחזור למוזיקה, כי אני בלי מוזיקה לא יכול'".

את הבשורה על הצמטקות המחלה קיבל קלה בבית אמו של השר משה כחלון, שיחסי חברות טובים שוררים בין השניים. "אני חבר טוב של משה כחלון, ואמא שלו נפטרה. הלכתי לנחם אותו ואני מקבל שיחת טלפון עם התשובה שכל כך ייחלתי לה: שברוך השם אני הרבה יותר טוב. אז אמרתי למשה: המחלה הצטמצמה, ועיניו דמעו. התחבקנו מהתרגשות, ואמרתי לו: 'את הבשורה הזאת קיבלתי כאן, בבית של אמא שלך הצדקת, ואת זה אני לא אשכח לעולם'".

דרגו את הכתבה, וספרו לנו בתגובות.

תגיות:צדיקזמרסרטןאמונההתמודדותאיציק קלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה