אמונה

שבילי האמונה: מקבלת עצמנו – לקבלת עול מלכות שמים

ברגע שנקבל את עצמנו ונבין עד כמה אנחנו חשובים בעיני ה' – יהיה לנו קל יותר להתגבר על העצבות והדכדוך ולהתקדם שלב אחר שלב בקבלת עול מלכות שמים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאור כל הדברים האלו, כשנתחזק בהשקפה זו נזכה לעלות במדרגה הראשונה של קבלת עצמנו. דרך הכרת עצמנו וערכנו נגיע לאהבת עצמנו – לא אהבת גוף פשוטה אלא אהבת נפש אמתית – לאהוב את עצמנו בגלל צלם האלוקים שבנו, בגלל החשיבות שלנו בתור יהודים בלי תנאי וללא תלות בדרגתנו, אהבה זו תמלא אותנו בכוחות נפש עצומים שיעזרו לנו לעמוד בנסיונות ומשם להתקדם לקבלת הנהגת ה' אלינו.

לאחר שעלינו במדרגה הראשונה של קבלת עצמנו, נוכל לעלות במדרגה הבאה של קבלת עול מלכות שמים אמתית – שפירושו לקבל את הנסיונות שהקב"ה שולח לנו באהבה ובהכנעה וחלילה לא לבוא בטרוניה נגד ה', אלא להכניע עצמי ולקבל את כל מה שה' שולח לי – מתוך בטחון שה' שכל כך אוהב אותי ושאני כל כך חשובה בעיניו הוא נתן לי נסיון זה לטובתי האישית, וגם אם אני לא זוכה לראות כמה הדבר לטובתי, אני בוטחת בו שבמבטו האלוקי הרואה עד אין-סוף הוא רואה שהדבר לטובתי.

הבנת החשיבות של כל יהודי – תוריד מהעצבות והדכדוך ותעזור לקבל עול מלכות שמים

וכשנתבונן בעצמנו נווכח כי השורש לרוב כשלונותינו וקשיינו הם היאוש, העצבות והדכדוך הנובעים מתוך מחשבה שמי אנחנו ומה אנו שווים, כי בין כך ובין כך אנחנו כה שפלים, עד שבוודאי אין ערך למעשינו או למחשבותינו, כפי שהרחבנו בתחילת סעיף זה, ואז קשה לקבל עול מלכות שמים וחלילה עלולים להתמרד ולבוא בטרוניה נגד ה' על הנסיון, ואז עלולות להיות שאלות, כגון למה דוקא אנחנו קיבלנו נסיון זה, כנראה ה' לא אוהב אותי חלילה, וכן הלאה... ושוכחים שיש בורא לעולם שהוא חושב על כל יהודי ויהודי ונתן לו נסיונות המותאמים במדויק לכוחותיו.

ברגע שנקבל את עצמנו ונבין עד כמה אנחנו חשובים בעיני ה', ועד כמה חשוב לה' כל רגע מחיינו, ועד כמה הנסיון הוא ביטוי לאהבתו הגדולה אלינו, מתוך ידיעה כמה זה לטובתי, ונתן לנו את הנסיון עם עסקת חבילה הכוללת המון טוב והמון כלים להתמודד – יהיה לנו קל יותר להתגבר על העצבות והדכדוך ולהתקדם שלב אחר שלב בקבלת עול מלכות שמים – לקבל את הנסיון ואת הנהגת ה' באהבה ובהכנעה.

קבלת עול מלכות שמים – זהו יסוד היהדות ועליו עומדת כל עבודת ה' שלנו, ובנוסף לכך הדבר יתן לנו כוחות להתמודד בכל נסיון, מאחר שחלק גדול מהקושי של הנסיון הוא הקושי לקבל את הנסיון, ההתמרדות הפנימית נגד הנסיון, והעצבות המתלווה לנסיון. כשאנו זוכים לקבל את הנהגת ה' אתנו באהבה – חלק גדול מהקושי של הנסיון יורד, רוגע פנימי שורה על האדם וקל לו יותר להתמודד.

העבודה על קבלת עול מלכות שמים – עד מאה ועשרים

עבודה זו של קבלת עול מלכות שמים – אינה עבודה חד פעמית, אלא עבודה שנמשכת עד מאה ועשרים, בכל שלב בחיינו ובכל נסיון קטן כגדול עלינו להמשיך ולהתחזק בקבלת עול מלכות שמים – קבלת הנהגת ה' עלינו באהבה.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופסלחץ כאן

תגיות:עול מלכות שמייםהרבנית אסתר טולדנושבילי האמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה