חדשות בארץ

הסוף לאריתראים בתל אביב? ראש הממשלה הורה לבחון את האפשרות

לאחר שנים בהם סובלים תושבי מדינת ישראל מהמסתננים, החלטה דרמטית של בית הדין לעררים הובילה את נתניהו לבחון את האפשרויות המשפטיות החדשות

  • ה' אלול התשע"ח
(צילום: תומר נויברג / פלאש 90)(צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניה הורה אמש (רביעי) לבחון את האפשרות להחזיר את מסתננני העבודה מאפריקה בחזרה לארצותיהם.

הודעתו של ראש הממשלה באה בעקבות החלטתו של בית הדין לעררים בירושלים, שקבע כי ביטול גיוס החובה באריתריאה מאפשר למדינה לשלח אותם לארצם.

בשל כך, הורה נתניהו לראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, לבחון את הסוגיה. התקווה היא שלאחר ביטול חובת הגיוס באריתריאה, תוכל הממשלה לפתוח פתח משפטי, שעד כה היה סגור.

על פי החלטת בית הדין לעררים, נכתב כי "הנני ממליץ לממשלת ישראל לחזור בה ממדיניות 'אי ההרחקה' שהיתה נהוגה עד כה כלפי המסתננים מאריתריאה ולהורות על הרחקתם הישירה למדינת מוצאם, ללא קשר לעמדתם הפוליטית כתומכי או מתנגדי המשטר".

בקשתו של העורר למקלט מדיני – נדחתה. "בהסתמך על חוות הדעת הקובעת כי בקשות מקלט המבוססות על עריקה או השתמטות משירות צבאי באריתריאה, כשלעצמן, אינן עולות לכדי רדיפה פוליטית, הינה סבירה וראויה ואיני מוצא מקום להתערב בה".

בפסק הדין צוין כי יש להתחשב "בסבל הרב שנגרם מזה שנים לתושבי ישראל, שכולל את הפשיעה המשתוללת ברחובות הערים מצידם של המסתננים, אוזלת ידה של המערכת המשפטית בכל הנוגע להעמדתם לדין פלילי ולפי שהפתרונות שנוסו עד כה 'מתקן חולות', מדינה שלישית, חוק הפיקדון ומתווה האו"ם לא צלחו".

עוד צוין בפסק הדין כי "מדינת ישראל כשלה בדרך טיפולה עד עתה בבעיה זו, בין היתר בשל פסיקות בג"ץ לאורך השנים שביטלו 3 פעמים את התיקון לחוק המסתננים.

"אשר על כן, נראה כי כל חקיקה עתידית שתבקש להרחיק את המסתננים, תיתקל בחומה הבצורה של בית המשפט העליון שלא תאפשר למדינה לממש את מדיניותה בעניין הזרים

"לאור השנים הרבות שחלפו... ובשל אי הצלחת הממשלה להרחיקם למדינה שלישית או לשכנע אותם לעזוב מרצונם, הרי שהדעת נותנת כי אין מנוס מגירושם ישירות למדינת מוצאם", נכתב בפסק הדין.

תגיות:אריתראיםתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה