ונשמרתם

בהלת העכברת: איזו הודעת פייק ניוז רצה ברשתות החברתיות ביממה האחרונה?

הודעה שרצה מאתמול (ד') ברשתות החברתיות, הצליחה להטיל בהלה גדולה גם על אזור בית שאן - שכן על פיה מחלת העכברת פשטה גם על עמק המעיינות שבבית שאן. כעת מתברר שמדובר בהודעת פייק ניוז

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הודעה שרצה מאתמול (ד') ברשתות החברתיות, הצליחה להטיל בהלה גדולה גם על אזור בית שאן - שכן על פיה מחלת העכברת פשטה גם על עמק המעיינות שבבית שאן. 

"הודעה חמורה של משרד הבריאות", פתחה ההודעה שהועברה תחילה בווטסאפ, וחיש קל עשתה לה כנפיים ויראליות. "קיים חשש ממשי להמצאות חיידקי העכברת במעיינות בקעת בית שאן, עקב התפשטות החיידק נגד הזרם מהירדן מערבה". ממשיכה ההודעה ומציינת כי טרם ברור האם אכן נרשמו מקרי תחלואה בעקבות הרחצה במעיינות, אך צוין בשמו של דובר משרד הבריאות ד"ר יצחק שיינפלד כי יש להתרחק מהמעיינות הבאים: עין הנציב, מאגר חמדיה, עין שוקק, עין עמל (סחנה), עין חומה, עין נזם ועין אבוקה.

אלא שכעת מנסים במועצה המקומית להרגיע את הרוחות, מבהירים כי מדובר בהודעת פייק ניוז ומבקשים מהציבור שלא להיכנס לפאניקה מיותרת. בירור שערך נציג המועצה עם משרד הבריאות העלה כי דובר המשרד הוא אינו יצחק שיינפלד, וכי מדובר בהודעה שקרית מיסודה. "ההודעה כביכול יצאה מדובר משרד הבריאות", מסבירה דוברת מועצת המעיינות אופירה שגב. "אך זהו לא דובר המשרד, וההודעה לא נכונה. אנא הפיצו לתושבים, ובקשו להפיץ הלאה. במידה ותהיינה הודעות אחרות מגורמים מוסמכים, ניידע את הציבור".

תגיות:מיםזהירותמחלהעכברת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה