חדשות בארץ

בהלת העכברת: נוספו עוד נחלים מזוהמים

מקרים חדשים של עכברת זוהו ברחבי הארץ, ובעקבות כך מחמיר משרד הבריאות את הוראותיו. נכון לעתה יש שבעה נחלים האסורים לרחצה. אם רחצתם בהם ואתם סובלים מחום, מהקאות ומתסמינים שמזכירים שפעת – פנו בהקדם לרופא

נהר הירדן (שאוטרסטוק)נהר הירדן (שאוטרסטוק)
אא

גם נהר הירדן, המג'רסה ונחל הג'ילבון מסוכנים לרחצה – כך הודיע היום (רביעי) משרד הבריאות. הודעה זו יצאה בעקבות כך שבימים האחרונים התגלו אנשים שככל הנראה לקו במחלת העכברת. אלו התווספו לחולים שאובחנו כבר בתחילת השבוע.

כזכור, בתחילת השבוע עדכן משרד הבריאות על כך שהנחלים הנגועים ככל הנראה בחיידק הם הזאכי, היהודייה, הזוויתן והמשושים. זאת מאחר שהחולים שאובחנו דיווחו כי רחצו בהם במהלך שלושת השבועות האחרונים. כעת נוספו לרשימה גם הנחלים הנוספים, מאחר שחולים חדשים שאובחנו במחלה דיווחו שרחצו בהם.

במשרד הבריאות הדגישו בשעות האחרונות: "לאור ריבוי המקרים של המחלה והאימות החיובי של מקרי הדבקה יש להקפיד ולשמור על ההנחיות של המשרד בנוגע למניעת מחלת הלפטוספירוזיס (עכברת). לאחר התייעצויות עם כל גורמי המקצוע הרלוונטיים בתחום והרשויות המוסמכות המשרד מעדכן את ההנחיות לציבור".

 

הנחיות מעודכנות לציבור:

1. משרד הבריאות מזהיר לא להיכנס למים או לאדמה רטובה ממי הנחל - בנחלים זכי, יהודיה, משושים, זוויתן , הירדן באזור פארק הירדן בלבד, שפך נחל דליות באזור המג'רסה (בטיחה, בקעת בית צידה) בלבד, נחל ג'ילבון. 

2. חולים שטבלו במים או בבוץ רטוב ממי הנחל באותם נחלים החל מתאריך 1.7.18, עם חום מעל 38 מעלות שנמשך יותר מיממה ותקופת זמן של פחות מ-3 שבועות לאחר הטבילה מתבקשים לפנות לרופא המשפחה.

3. מי שטבל באחד או יותר מהנחלים ואינו סובל ממחלת חום או סימני מחלה אחרים אינו צריך לפעול.

4. המשרד מחדד את האזהרה מפני כניסה למים כלפי נשים בהריון, קשישים, ילדים ובעלי מחלות כרוניות.

משרד הבריאות ממשיך בבדיקת האירוע ויוציא הנחיות לצוותים הרפואיים.

יודגש כי ניתן לטייל כבשגרה בכל שאר המקומות באזורי צפון הארץ.

תגיות:עכברתנחליםמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה