חדשות בארץ

ח"כ מקלב, אלוף הנוכחות בכנסת: "אני לא צריך מזגן. אני רוצה לעבוד"

בשבועיים הקרובים שוהה הכנסת בהדממה, כאשר הכניסה למקום נאסרה אף על ח"כים שביקשו להיכנס ללשכותיהם כדי לשרת את הציבור

  • ד' אלול התשע"ח
ח"כ אורי מקלב (צילום: פלאש 90/ Yonatan Sindel)ח"כ אורי מקלב (צילום: פלאש 90/ Yonatan Sindel)
אא

כנסת ישראל נמצאת בחודש הימים האחרון בפגרת הקיץ שתימשך עד לאחר החגים. בתקופה זו לא מתקיימים דיונים במליאה ואף הוועדות פועלות באופן חלקי בלבד.

בעוד שבחודש האחרון יכלו חברי הכנסת להגיע ללשכותיהם בכנסת, החל מהיום למשך שבועיים יוצאת הכנסת להדממה, והכניסה תהיה אסורה לכולם.

על פי הדיווח ב'ידיעות', חברי כנסת ועוזרים פרלמנטריים שביקשו אישור להגיע לכנסת נענו בסירוב מצדו של מנכ"ל הכנסת.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), המוכתר מדי שנה לאחד מאלופי הנוכחות של הכנסת – גילה את החופשה המוחלטת הזו, לאחר שביקש אישור כניסה לו ולצוות עוזריו לשבועיים הקרובים אך נענה בשלילה.

גם ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) ביקש לעבוד עם צוות עוזריו בימי ההדממה אך נענה בשלילה, כך גם ח"כ יואב בן צור (ש"ס) וח"כ רועי פולקמן (כולנו).

"זאת החלטה מקוממת. התהפכו היוצרות", תקף ח"כ מקלב בשיחה עם 'ידיעות'. "במקום להיות בית הנבחרים - הכנסת הופכת לבית המנכ"לים. הגענו למצב שבו מנכ"ל הכנסת לא מרשה לחברי הכנסת להיכנס למקום העבודה שלהם. יש בעולם בית חולים שסוגר את שעריו למשך שבועיים? איך אענה לפניות ציבור שמונחות על שולחני? איך אני יכול לעשות את העבודה שלי, כאשר כל המסמכים וכל המחשבים התוך הלשכה?"

גם בשנה שעברה שהתה הכנסת בהדממה במשך שבועיים, אך אז התאפשר לח"כים להיכנס ללשכותיהם, תוך ידיעה שלא יזכו למגוון שירותים כניקיון ומיזוג אוויר. מקלב, שהגיע לעבוד, אמר: "אני לא צריך מזגן, לא אוכל, לא כלום. איך אני יכול לטפל בהיערכות של החינוך המיוחד לשנת הלימודים כשכל החומר נמצא בתוך הכנסת?".

תגובת הכנסת ל'ידיעות': "כמו בכל שנה מנצלת הכנסת את פגרת הקיץ של הח"כים על מנת לאפשר גם לעובדיה המסורים, לנצל את ימי חופשת הקיץ האחרונים עם בני משפחותיהם, דבר אשר מבטיח את נוכחותם המלאה בימי הפעילות המחייבים והאינטנסיביים לאורך כל השנה".

עוד הוסיפה הכנסת כי "ימי הפגרה הללו מנוצלים מסורתית וביתר שאת לעבודות תשתית ותחזוקה נרחבות במבנה הוותיק, החיוניים לשמירת עצימות פעילותו המוגברת".

תגיות:ח"כ מקלבהכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה