חדשות בארץ

אירוע דריסה ליד בניין הפרלמנט בבריטניה, גשר קרס באיטליה

מעבר כרם שלום צפוי להיפתח מחר, עכברת בצפון, מחסור במי עדן, הקרמבו מתייקר, ובטורקיה מתכוננים להחרים מוצרי אלקטרוניקה אמריקניים. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני

מעבר כרם שלום ייפתח מחר מחדש - אם יישמר השקט בגבול הרצועה. כך הוחלט בדיון הערכת מצב שקיים שר הביטחון אביגדור ליברמן עם ראשי מערכת הביטחון. הקלה נוספת שצפויה מחר היא הרחבת מרחב הדיג עד למרחק של 9 מייל מהחוף.

בהודעה שנמסרה מטעם לשכתו של שר הביטחון נאמר: "ליברמן הבהיר בסיכום הדיון כי פתיחת מעבר כרם שלום, לאחר שלושה ימים של שקט, נועדה לאותת לאוכלוסיה בעזה כי שמירת השקט היא בראש ובראשונה אינטרס של תושבי עזה".

למרות השקט היחסי השורר בגבול הרצועה מאז תחילת השבוע, לא מדובר בשקט מוחלט. בלון תבערה שנחת בנחל עוז גרם לשריפה. ארבעה בלוני תבערה נוספים נחתו סמוך לקיבוץ ארז, אך לא חוללו שריפה. להרחבה לחץ כאן

הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס מחר לדיון נוסף שיעסוק במאמצים להגיע להסדרה עם החמאס

שני מטעני צינור הושלכו לעבר מתחם קבר רחל. חבלן משטרתי שהגיע למקום ניטרל את המטענים.

(צילום: דוברות המשטרה)

 

בארץ

העכברת בצפון: משרד הבריאות אישר היום כי 12 בני אדם אובחנו כחולים במחלת הלפטוספירוזיס, הקרויה גם עכברת – וזאת לאחר שדגימות מעבדה שנלקחו מהם אובחנו כחיוביות. המשרד מסר כי מקורה של המחלה, ככל הנראה, הוא בעדרי בקר בצפון הארץ. 11 בני אדם הגיעו במהלך היום לבתי חולים בצפון כשהם מתלוננים על סימפטומים התואמים את תסמיני המחלה.

מחלת העכברת פרצה בימים האחרונים בקרב מטיילים שהגיעו לנחלים בדרום רמת הגולן. מדובר במחלה זיהומית, המועברת לבני אדם מהפרשות של בעלי חיים – בעיקר עכברים וחולדות – באמצעות מקורות מים. המחלה תוקפת יותר ממיליון בני אדם בשנה ברחבי העולם, בעיקר במדינות מתפתחות. בישראל מדובר במחלה נדירה – ממוצע החולים בשנה הינו עשרה.

בשלב הראשון של המחלה, תסמיניה דומים לאלו של מחלת השפעת: חום, חולשה ועייפות, כאבי ראש וכאבי שרירים. בשלב השני עלולה להיגרם פגיעה בתפקודי כבד וכליה. עם זאת, הטיפול במחלה בשלביה הראשוניים הינו פשוט, והוא כולל אנטיביוטיקה באמצעות כדורים או דרך הווריד. התסמינים מופיעים בדרך כלל בין שבוע לשבועיים לאחר החשיפה לחיידק.

משרד הבריאות מזכיר שוב את ההנחיות שמסר אתמול, שלא חל בהן שינוי: חולים עם מחלת חום מעל 38 מעלות שטבלו במימי הנחלים זאכי, יהודיה, משושים וזוויתן החל מתאריך 1.7.18, ואשר חלו לפני פחות מ- 3 שבועות, מתבקשים לפנות לרופא המשפחה. מי שטבל באחד או יותר מהנחלים ואינו סובל ממחלת חום או סימני מחלה אחרים – אינו צריך לפעול.

אתרי "כלכליסט" ו"גלובס" מדווחים כי בימים האחרונים חלו שיבושים באספקת מי עדן לרשתות השיווק וללקוחות המנויים. המים המינרליים של מי עדן – המהווה אחד מהמותגים המובילים בישראל בתחום זה – מופקים ממעיין סלוקיה, הנמצא ברמת הגולן בין נחלי היהודיה והזוויתן. שני נחלים אלו נסגרו בימים האחרונים בשל זיהומים, שלהערכת משרד הבריאות גרמו להתפרצותה של מחלת העכברת. במי עדן טוענים כי המחסור נובע מהביקוש הגבוה בעונת הקיץ, אך אישרו כי במהלך בדיקות האיכות השוטפות המתבצעות בכל יום התגלו בחודש האחרון שתי חריגות במי המעיין. חריגות אלו הביאו להפסקת ייצור המים למשך מספר ימים. הייצור חודש ב- 6 באוגוסט.

תאונות העבודה בענף הבנייה: יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר היום כי יכריז על סכסוך עבודה כללי במשק לאחר החגים, וזאת באם לא יינקטו צעדים משמעותיים כדי לטפל בתאונות בענף הבנייה.

היום נקבע מותו של פועל הבניין שהתחשמל בשבוע שעבר בתלמי מנשה. בכך עלה מספר ההרוגים בענף הבנייה מאז תחילת 2018 ל- 28, תשעה מתוכם נהרגו מאז תחילת חודש יולי. אתמול נהרגו שלושה פועלים בשתי תאונות עבודה באתרי בנייה בראש העין ובמושב אחיסמך ליד לוד.

מטוס של חברתSWISS , ובו למעלה מ- 200 נוסעים, נחת אחר הצהריים נחיתת חירום בנתב"ג, לאחר שהתגלתה בו תקלה. הנחיתה הסתיימה בשלום.

(וידאו: דוברות רשות שדות התעופה)

לקראת החורף – הקרמבו מתייקר. חברת יונילוור, המחזיקה במותג של המעדן החורפי, הודיעה לקמעונאים כי בחודש הבא תחול התייקרות בקרמבו בשיעור של 7.5% - 8 אגורות ליחידה. העלייה תחול במארזים של 20 ו- 30 יחידות; מחיר מארז 8 יחידות לא ישתנה. בתחילת החודש הודיעו תנובה וטרה על ייקור מוצרי החלב שלא בפיקוח, וחברת ויסוצקי הודיעה על ייקור מחירן של שתי סדרות תה, ועל ייקור עתידי (אחרי החגים) של רוב מוצרי "מלח הארץ" המופצים על ידה.

 

בעולם

אסון כבד באיטליה: גשר הסמוך לעיר גנואה, המשמש ככביש מהיר לכלי רכב, התמוטט וגרם למותם של עשרות בני אדם. מספר ההרוגים, נכון לשעה זו, עומד על 35. שר התחבורה של איטליה, דנילו טונינלי, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר ב"טרגדיה עצומה". בשלב זה לא ברור מה הביא לקריסת הגשר, שנבנה בשנות ה- 60 ושופץ בשנת 2016. להרחבה לחץ כאן 

שלושה בני אדם נפצעו הבוקר באירוע דריסה שהתרחש ליד בניין הפרלמנט בלונדון. מכונית פגעה במספר הולכי רגל ורוכבי אופניים והתנגשה במחסומים המוצבים מחוץ לבניין. עדי ראייה במקום טענו כי הנהג האיץ במכוון את מהירות הרכב כדי לפגוע בהולכי הרגל. הנהג הפוגע, בן 29, נעצר בזירה על ידי המשטרה, והחקירה מתנהלת מתוך הנחה כי מדובר בפיגוע טרור. העצור אינו משתף פעולה עם החוקרים. שר ההגנה בן וואלאס אמר לערוץ ה- BBC כי החשוד הוא אזרח בריטי שמוצאו ממדינה אחרת. להרחבה לחץ כאן

דובר ראש ממשלת בריטניה הגדיר את אירוע הדריסה בלונדון כ"מחזה מטלטל". הוא ציין כי ממרץ 2017 סיכלו גורמי הביטחון בבריטניה 13 פיגועים של גורמים אסלאמיסטיים.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס בחשבון הטוויטר שלו לאירוע הדריסה בלונדון: "עוד מתקפת טרור נוספת. החיות הללו מטורפות, וחייבים לטפל בהם בקשיחות ובחוזקה".

המשבר בין טורקיה וארצות הברית: נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר היום כי ארצו תחרים מוצרים אלקטרוניים מתוצרת ארצות הברית: "להם יש אייפון", אמר, "אבל יש גם את סמסונג במקומות אחרים, ולנו יש כאן את וסטל [חברה טורקית שמייצרת סמרטפונים]". צעד זה בא בתגובה לסנקציות שהטילה ארצות הברית על שרי הפנים והמשפטים של טורקיה בשל סירובה לשחרר את הכומר האמריקני אנדרו ברונסון. ברונסון נעצר לפני כשנתיים בחשד למעורבות בניסיון ההפיכה הכושל שהתרחש בטורקיה ביולי 2015. בסוף השבוע הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הכפלת מכסי המגן על ייבוא פלדה ואלומיניום מטורקיה. הצעדים האמריקניים החריפו את המשבר של הלירה הטורקית, שאיבדה מתחילת השנה כ- 40% אחוז מערכה. בדבריו היום הדגיש ארדואן כי "חשוב לשמור על עמדה פוליטית תקיפה נגד האמריקנים". הוא קרא לאזרחי ארצו למכור את המטבע הזר שיש ברשותם ולהמירו בלירות טורקיות.

ובתוך כך, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, נפגש אמש עם שגריר טורקיה בארצות הברית, סרדאר קיליץ', וזאת בניסיון למצוא פתרון למשבר בסוגיית ברונסון. בינתיים עורך דינו של הכומר האמריקני הגיש בקשה נוספת לבית משפט בטורקיה לשחרר את מרשו מהמעצר בו הוא נתון ולאפשר לו לעזוב את גבולות המדינה.

תגיות:ארדואןג'ון בולטוןעכברת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה