ספרים

גודל כוחו של הרהור תשובה, ו-10 עובדות מופלאות על הפלא העצום בתשובה

בלשונו הציורית ובמלוא הרגש, משרטט הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, את קווי התשובה, ומנתב את כולנו לתשובה על ידי הבנת חשיבותו של הרהור תשובה בודד

אא

ליקטנו עבורכם 10 ציטוטים מספרו "אורות התשובה", ספרו המומלץ של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל:

1. להעמיק הרבה צריכים ביסוד התשובה, עד שאורה יאיר כל-כך עד שזיכרון כל חטא יעורר בו רגש שמחה עצומה, מפני הידיעה של הזכות הגדולה שמאירה בהם על ידי קדשת התשובה, שהיא אור ד' הפועל בתקון העולם, יסוד הבריאה.

2. התשובה היא תמיד שרויה בלב, אפילו בעת החטא עצמו התשובה גנוזה היא בנשמה, והיא שולחת את קוויה, שהם מתגלים אחר כך בעת שבא הנוחם הקורא לתשובה. בעומק ההויה של החיים המציאותיים מונחת התשובה, מפני שהיא קדמה לעולם, וטרם שבא החטא כבר מוכנת התשובה ממנו. על כן אין דבר בטוח בעולם כמו התשובה, וסוף הכל לשוב לתיקון, וקל וחומר שישראל מובטחים ועומדים לעשות תשובה, להתקרב אל הרצון המקורי שלהם, להגשים בחיים את טבע נשמתם, למרות כל קירות הברזל העוצרים החוצצים בעד התגלותו של טבע איתן זה.

3. רוח התשובה מרחף בעולם והוא נותן לו את עיקר צביונו ודחיפת התפתחותו, ובריח בשמיו הוא מעדן אותו ונותן לו את כל כשרון יפיו והדרו.

4. התשובה קדמה לעולם, ולפיכך היא יסוד העולם. התשובה מתקנת את הקלקול ומחזירה את העולם ואת החיים למקורו דווקא בגילוי יסוד עצמיותם העליון, עולם החירות

5. טבעה של התשובה היא, שהיא נותנת לאדם מנוחה וכובד-ראש כאחד. היא מנחמת אותו גם בהרהור תשובה, בנקודה אחת קטנה מאורה הגדול כבר מונח אושר רם ונשא של עולם מלא

6. על ידי הרהורי תשובה שומע האדם קול ד' הקורא אליו מתוך התורה, ומתוך כל רגשי הלב, מתוך העולם ומלואו וכל אשר בם, וחשק הטוב הולך ומתגבר בקרבו, והבשר בעצמו הגורם את החטא הולך ומתעדן, עד שאור התשובה חודר בו.

7. הנני רואה איך העונות הם עומדים כמחיצה נגד האור הבהיר האלוקי

8. התשובה, אמנם אפילו אותה שהיא מחשבה בעלמא, גם היא פועלת ישועה גדולה, אבל לידי גאולה שלמה באה הנשמה דווקא ע"י ההוצאה לפועל את התשובה שבכח.

9. צריכים להעמיק מאד באמונת התשובה ולהיות בטוח, שבהרהור תשובה לבד גם כן מתקנים הרבה את עצמו ואת העולם. ומוכרח הדבר שאחר כל הרהור תשובה יהיה יותר שמח ומרוצה בנפשו ממה שהיה בתחילה.

10. אדם הרואה בעצמו חטאים שבין אדם לחברו וכוחו חלש מלתקנם, מכל מקום אל יתייאש כלל מהתקנה הגדולה של התשובה, כי הרי העוונות שבין אדם למקום ששב עליהם הרי הם נמחלים, ואם כן, יש לדון שהחלקים הנשארים שלא תקן עדיין יהיו בטלים ברוב מאחר שכבר נמחלו חלקים רבים מעונותיו ע"י תשובתו. ומכל מקום, אל יניח ידו מלהיזהר הרבה שלא להיכשל בשום חטא שבן אדם לחברו, ולתקן כל מה שיוכל מהעבר בדרך חכמה ואומץ רוח מאד, אבל אל יפול לבו עליו על החלקים שלא ספקה ידו לתקנם, אלא יחזיק במעוז התורה ועבודת ד' בכל לב בשמחה ביראה ובאהבה.

הרב זמיר כהן - מה עושים כשההורים מתנגדים לחזרה בתשובה?

לקריאת חלקים נוספים מהספר "אורות התשובה", לחצו כאן.
תגיות:תשובההרב יצחק הכהן קוק זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה