אמונה

כוחה של מחשבה – סוף מעשה במחשבה תחילה

אם אני מרגישה שאני מקריבה וקשה לי ואני עושה את העבודות שלי בבית מאילוץ, זה משפיע לא לטובה על כל האווירה בבית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כוחה של מחשבה הוא עצום. למעשה, מהמחשבה מתחיל הכל. כל שלום הבית והחינוך מתחילים מתחושת ההערכה הפנימית שלנו כלפי הבעל והילדים וכלפי האחרים. זהו נושא שמשפיע על כל המערכת! המחשבות שלנו על הבעל והילדים עוברים אליהם בתדר ישיר ומשפיעים הרבה יותר מהמילים שלנו אליהם.

פגיעות רבות וקשיים רבים בשלום בית ובחינוך הילדים מתחילים במחשבה. אנשים אומרים לפעמים 'היתה לי פליטת פה', זו טעות – כי בעצם מה שנפלט מהפה מבטא את המחשבה הפנימית, "למה אתה לא יכול להיות כמו אחיך" אנו אומרים, ומבטאים זלזול והשוואה לאחרים. ברגע של חולשה יוצא מה שבאמת חושבים. אם לא מעריכים באמת את הבעל, את הילדים, את התפקיד שלנו בבית, את ההורים, את החברות – זה מה שיכול להיפלט מהפה ברגע של חולשה ולגרום לפגיעות ולקשיים.

כמה עלינו להיזהר ולשמור על המחשבות שלנו, לעבוד על מחשבות חיוביות לזולת, לדון לכף זכות, ולראות במעלותיו של השני.

חשוב גם מאד לחשוב מחשבות חיוביות על התפקיד שלנו בתור נשים ואמהות בישראל. אם אני מרגישה שאני מקריבה וקשה לי ואני עושה את העבודות שלי בבית מאילוץ, זה משפיע לא לטובה על כל האוירה בבית. האינטראקציה עוברת מעט מאד דרך המילים. במידה רבה יותר היא עוברת דרך שפת הגוף, אבל החלק הגדול ביותר הוא מה שעובר דרך המחשבה, גם בלי מילים תעבור העמדה הנפשית שלך ותשפיע על האוירה.

גם הרצון מתחיל להתממש קודם כל דרך מחשבה ואז ממשיך למעשה, אם אני רוצה במשהו, אזי המחשבה מתעוררת ואז אני מתחילה לפעול. ברגע שארצה לעשות את התפקידים שלי כאשה וכאם, אלמד את הזכות בכך שיש לי תפקידים נשגבים שכאלה שמעמידים את בני הבית על רגליהם, מעניקים להם אושר ויציבות וחיבור, אזי אתחיל לפעול בהתאם והבית יתנהל היטב. לא לחינם נמצאות הידיים ליד הלב – כי הרצון והמחשבות משפיעים עלינו להגיע למעשים. המחשבה היא כמו ההגה המוביל את כל הגוף. כדי שזה יקרה, יש לרצות להפעיל את המחשבה בכיוון הנכון.

כל מעשה שלנו מתחיל מהמחשבה. שואל ר' חיים שמואלביץ זצ"ל: מדוע קיבלו המרגלים את עונשם במשך ארבעים שנה במדבר? עונש זה היה כנגד ארבעים יום שהם הלכו לתור את ארץ ישראל, והרי הם לא דיברו ארבעים יום ברעת הארץ! לאחר ארבעים הימים שבהם תרו את הארץ, שבו למחנה והתלוננו במשך יום אחד בלבד! למה קיבלו עונש כנגד ארבעים ימים?

ועונה על כך ר' חיים שמואלביץ, שהדיבור שלהם לא יצא ברגע אחד. הוא היה תוצאה של ארבעים ימים שהם חשבו על הארץ בצורה שלילית והתבשלו במחשבותיהם הרעות. כל זה יצא לפועל ביום אחד, אך התחיל כבר ארבעים יום קודם במחשבותיהם, ולכן נענשו גם ימים אלו, כי המחשבה גוררת את המעשה.

מחשבות חיוביות על עצמי ועל הסובבים יתנו בי כוחות להתקדם ולהיטיב, כי הכל מתחיל במחשבה.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופס לחץ כאן

תגיות:מחשבותהרבנית אסתר טולדנושבילי האמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה