אמונה

כשנאמין – נעביר את הירושה הכי טובה לילדים

יש הרבה משפחות שזכו לדירה על שמם, אך מה לארבע קירות של בית של טיט ומלט אם חלילה בארבע קירות הלב אין אמונה חזקה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשנתחזק אנו באמונה נוכל להעביר אמונה זו גם לילדינו, כי יותר מכל שיחות מוסר פועלת הדוגמא האישית, ילד שנושם את האמונה בבית, ילד שרואה את אביו ואת אמו מתחזקים בכל נסיון שהכל משמים והכל לטובה, הוא ילד שיהיו בו כוחות להתחזק גם הוא באמונה.

בנוסף על כך נשקיע בדיבורי אמונה, כפי שהזכרנו נדבר אמונה והדברים יחדרו גם ללבנו וגם ללבות ילדינו. בכל מקרה שקורה לנו ונראה לנו לא טוב, נדבר יחד עם הילדים עד כמה הכל לטובה גם אם לא רואים, וכמה ה' אוהב אותנו ורוצה בטובתנו ומנהל את הכל הכי טוב בשבילנו.

כשהילד דואג, נרגיש אותו ונקשיב לו באמפתיה, ולאחר שהרגשנו את הפחד או החשש שלו והבענו זאת במילים, נחזק אותו גם בדיבורי אמונה שה' שומר עלינו וה' יסדר את העניינים באופן הטוב ביותר.

כך ננצל כל מאורע לחזק את עצמנו ואת הילדים באמונה. לא רק במאורע קשה אלא גם במאורע טוב שקרה נמחיש להם את ההשגחה הפרטית.

נוסף על כך נשקיע ביחס החם והאוהב לילד, ובהערכה שנרגיש אליו בלב וגם נבטא במילים, כפי שהרחבנו בדרכי התמודדות בענין לקבל את עצמנו. זהו תנאי להגיע לאמונה בה'. ראי שם.

חשיבות מסירת האמונה לדור הבא

חשוב כל כך להעביר את האמונה לדור הבא, שזוהי אחת ממטרות בואנו לעולם.

את החשיבות בהעברת החינוך לדור הבא רואים אנו מהעובדה שאברהם אבינו ע"ה נבחר לאבי האומה דוקא בזכות מסירותו לחינוך משפחתו (בראשית יח, יט):

"כי ידעתיו למען אשר יצוה את בניו..." כל מגמתו היתה לצוות את בניו ולהודיע את שם ה' בעולם, זוהי תכלית היהודי. כל עבודת האדם היא להכין את עצמו ולהכשיר את בניו שיוכלו, הוא והם, לקבל את טובותיו וחסדיו של ה'. זוהי השלמות האמתית. זוהי גם הטובה הגדולה ביותר אשר בעבורה נברא האדם. ה' בחר בישראל, גילה להם את מציאותו ואת תורתו, ויחד עם זאת, הוא דורש מן ההורים למסור את האמונה ואת היראה לילדיהם כפי שרואים בפסוקים בתורה את הציווי לספר הלאה את התורה ומצוותיה לבנים: "למען תספר באזני בנך ובן בנך..." (שמות י, ב), "והודעתם לבניך ולבני בניך" (דברים ג, ט).

האמונה – הירושה הטובה ביותר

האמונה היא הירושה הטובה ביותר שנוכל לתת לילדינו, יש הרבה משפחות שזכו לדירה על שמם, אך מה לארבע קירות של בית של טיט ומלט אם חלילה בארבע קירות הלב אין אמונה חזקה? מה יתן להם הגנה בשעת נסיון? אך אם הבית מלא באמונה, יעמוד איתן מול כל הרוחות והטלטולים.

אנו נתאמץ ונעשה מעבר ליכולת כדי לתמוך בילדינו, אך נזכור שיש ירושה לא פחות חשובה – האמונה שאנו נוטעים בלבות הילדים. זאת ירושה שמביאה עמה רק טוב.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופס לחץ כאן

תגיות:ירושההרבנית אסתר טולדנושבילי האמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה