אמונה

ההורים הנרגשים הודו למציל בנם, והגישו לו... קרמבו

אנחנו כאן בעולם איננו יכולים אפילו להבין מהו השכר הזה, כל דבר כאן בעולם שננסה לתת בהמחשה להבנת גודל השכר בעולם הבא הוא מגוחך

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

אם הכל כל כך צודק וברור, מדוע לא ברא הקדוש ברוך הוא את העולם כך שנראה ונבין הכל כבר בעולם הזה?

כי אמונה נבחנת דוקא כשלא מובן – שם היא תיעשה מתוך בחירה

אילו היינו מבינים הכל, היינו מתנהגים כרובוטים, לא היינו מתפתים לחטוא. כשם שאדם אינו נוגע באש מאחר שברור לו כי יישרף, כך לא היו האנשים חוטאים כאשר העונש כה ברור ונראה, ולא היה מושג של חוסר אמונה. לא היו כאן עבודה ונסיון להאמין. ואז גם לא היתה בחירה חופשית. העולם אינו חסר צדק, אלא הצדק נעלם כדי שתהיה בידינו הבחירה בין טוב לרע, ובכך נזכה לשכר האמתי בעולם הבא.

כדי לקבל על כך שכר אמתי לעולם הבא

על פי הספרים הקדושים אדם אינו אוהב לקבל מתנת חינם, לא נעים לקבל כל יום מתנות... לכן ה' שרוצה כל כך להיטיב אתנו ולתת לנו את העונג האמתי והנפלא ביותר בעולם הבא, הוריד אותנו כאן לעולם ונתן לנו עבודה רוחנית בעולם הזה – דרך קיום מצוות ה'. לאחר מאה ועשרים נזכה לקבל את שכר עמלנו בעולם הבא בעונג שלא נוכל להבין בשכלנו הקטן. אך לא מתוך הרגשה של אוכל לחם חסד אלא מתוך הרגשה טובה של אדם שעמל על שכרו.

חלק ממילוי תפקידנו כאן בעולם הוא לקבל את כל מה שה' מביא עלינו באמונה שלמה שכך הוא לטובה, ולכן ה' יצר את העולם בצורה שלא רואים כאן הכל ברור ולא מבינים הכל, ואז יש לנו נסיון והתמודדות, וכל התגברות, כל קבלה באמונה שכך לטובה, נרשמות בשמים לזכותנו, ולאחר מאה ועשרים נקבל על כך שכר שאין לתאר ואין לשער. אנחנו כאן בעולם איננו יכולים אפילו להבין מהו השכר הזה, כל דבר כאן בעולם שננסה לתת בהמחשה להבנת גודל השכר בעולם הבא הוא מגוחך.

ילד קטן נסע בהתלהבות עם הבימבה שלו בשולי הכביש, וברגע האחרון, כאשר הבימבה והוא כבר היו בזוית מסוכנת לפני נחיתה אל התהום של אתר בניה סמוך, הציל אותם אדם שעבר באותה עת ברחוב.

ההורים הנרגשים ערכו סעודת הודיה, והודו בכל לב לאדם הטוב שהציל את חיי ילדם הקטן.

הם ערכו טקס מרשים מכל הלב, סעודה כיד המלך ותזמורת טובה, ובסיום ביקשו להעניק מתנת הוקרה למציל. הכל עצרו את נשימתם, כאשר הוגשה לו אחר כבוד... חבילת קרמבו.

כמה מגוחכים יהיו ההורים הללו בעיני הקהל... הרי האדם הזה הציל את חיי ילדם ממוות בטוח, ומגיע לו על כך – הכל.

בורא העולם משאיר את השכר האמתי עבורנו לעולם הבא. שם נקבל אוצרות שאין לנו מושג בערכם כלל. אבל גם בעולם הזה – בורא העולם לא נותר חייב, תמיד הוא נותן לנו לטעום מפרות מעשינו גם כאן, אבל הטעימה הזו היא כאין וכאפס לעומת השכר האמתי הממתין לנו בבוא העת. יותר מההבדל בין חבילת קרמבו לעומת שטרות רבים של דולרים...

כדי שתהיה לנו בחירה וכדי שנקבל שכר, ה' יצר את העולם כך שאיננו רואים הכל ולא מבינים את הנהגת ה', אך עלינו להתחזק בידיעה שה' שרואה הכל מנהיג את כל העולם בצורה הטובה ביותר, הכל מדוקדק והכל מחושב בחישובים אלוקיים, במבט הרואה את התמונה בת אלפי השנים לטובת כל יהודי ויהודי. אין יסורים שבאים סתם, הכל לטובה, ולכל נסיון יש מטרה גם אם איננו רואים זאת.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופס לחץ כאן

תגיות:קרמבוהרבנית אסתר טולדנושבילי האמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה