חדשות בעולם

האם ישראל ערכה ניסוי רדיואקטיבי ב-1979? "הכבשים מוכיחות שכן"

אוסטרליה: חוקרים שערכו מחקר רב שנים טוענים כעת כי ישראל ערכה ניסוי גרעיני באוקיינוס השקט, זאת לאחר שמצאו חומר רדיואקטיבי בכבשים מקומיות

אא

אוסטרליה: חוקרים שערכו מחקר רב שנים טוענים כעת כי ישראל ערכה ניסוי גרעיני באוקיינוס השקט, זאת לאחר שמצאו חומר רדיואקטיבי בכבשים מקומיות. בדיקות הקרינה שערכו החוקרים במעבדה אמריקנית מתפרסמות כעת לראשונה, ומעוררות תהודה גדולה סביבן בתקשורת המקומית.  

מי שהצביע על הקשר בין ישראל לנשק הגרעיני הוא פרופסור ניק ווילסון - חוקר בריאות שאף עמד בקשר עם השר לבקרת הנשק במדינה, וינסטון פיטרס.  

על פי ממצאי המחקר, שפורסמו בשבוע האחרון בכתב העת Science & Global" Security", "מדובר בניסוי בלתי חוקי שביצעה ישראל בנשק גרעיני, וסביר מאוד שהוא התבצע בסיוע משטר האפרטהייד בדרום אפריקה", כתב ווילסון במאמרו, ואף הוסיף כי הכבשים הן ההוכחה לכך. 

לטענתו, הניסוי נעשה בספטמבר של שנת 1979, ומאז התגלע ויכוח בין חוקרים עולמיים האם ההבזק הכפול שנראה בשמיים היה פיצוץ גרעיני או ניסוי גרעיני מבוקר שישראל אחראית עליו. עוד טוען ווילסון כי ארה"ב מודעת לפרטי הניסוי ושומרת אצלה מסמכים מסווגים אודותיו - אותם הוא דורש לשחרר כעת, בד בבד לבדיקת רמת מעורבותה של דרום אפריקה בפרשה.  

תגיות:כבשיםניסוירדיואקטיביישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה