סלפי - תוכן גולשים

החבר אמר לי: "תקרא קריאת שמע שעל המיטה. זה יעזור לך"

במשך שנתיים התעורר אורן מספר פעמים בכל לילה בצעקות, בגלל סיוטים שחזרו על עצמם. אפילו התהילים לא עזרו – עד שקבל מחבר עצה מיוחדת

  • ג' אלול התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני היום בן 30, והסיפור שלי התחיל בגיל 16.
אני ישן במיטה ושומע רעשים מהחלון, כאילו מישהו מנסה לפרוץ לבית. אני מנסה לזוז ולא מצליח, חסר יכולת להזיז את הידיים והרגליים, אפילו את הראש להרים מהכרית לא יכול.
מנסה לצעוק, וכל מה שיוצא ממני זו קריאה חלושה .
תוך כדי מרגיש שדמות מסוימת מנסה לגעת בי – ואז אני מתעורר בבהלה .
פה אקצר ואומר שהדבר קרה גם בשנה וחצי ואפילו שנתיים שלאחר מכן – אותו דבר חוזר על עצמו. חלון נפתח, דמות שמנסה לגעת בי ואני לא מצליח לזוז ובקושי לצעוק .
יום אחד זה קרה באמצע שנת הצהריים. אחי הגדול העיר אותי ואמר שהייתי נראה מבוהל תוך כדי שינה, ברמה שהוא בעצמו נבהל .
שוחחתי עם אמא שלי על הנושא. בהתחלה היא פתרה את זה ב"מה שחושבים ביום חולמים בלילה" ו"חלומות שווא ידברו". המשכתי לדבר איתה על זה, והסברתי לה שלא מדובר על חלום רגיל, ושאני כבר מבין שאני חולם גם תוך כדי החלום, אבל זה לא עוזר! הפחד הוא אותו פחד, ותחושת חוסר האונים של חוסר התזוזה והיכולת לקום מחלום שידוע שהוא חלום, אך אין לי האומץ לקחת את הסיכון שאולי זה לא חלום ואני מסתכן פה, פשוט מכרסמת בי .
אמי הבינה שמדובר על משהו רציני יותר, והציעה שנקבע תור למעבדת שינה ואלך להיבדק – שם היא טענה שיחברו אותי לכל מני מכשירי בדיקה ותוך כדי שינה יגלו מה כדאי לעשות ואיך לטפל בנושא .

אחרי תקופה של שנה וחצי-שנתיים שציינתי הכל השתנה – אך נעשה גרוע יותר .
התחלתי להרגיש תוך כדי שינה שאני מרחף בחדרי, ממש מרחף ללא שליטה מצד לצד, לפעמים בתוך החדר, לפעמים לסלון ולפעמים אפילו החוצה (זה היה הגרוע ביותר, כי לעוף למעלה ולמטה ללא שליטה זה סיוט אימים שאני לא מאחל לאף אחד). אני זוכר שלאחר תקופה מסוימת, כשהתעופפתי תוך כדי שינה בתוך חדרי, ראיתי עיתון (אותו סוג שהורי היו מנויים אליו בבית), ניסיתי לעבור על הכותרות ואמרתי לעצמי שמחר אבדוק האם מה שקראתי הוא מה שיופיע מחר, כי כבר היו לי ספקות האם אני חולם או בעצם ער ומתנהג ללא שליטה .
אז לא, הכותרות היו שונות וכנראה שבאמת ישנתי, אבל הסיוטים הם סיוטים .
אז עשיתי כמה דברים כדי לעזור לעצמי – קראתי תהילים לפני השינה. הסיוטים חזרו והמשכתי להתעופף מצד לצד. קשה לי לתאר לכם את התופעה, יכול להיות שמדובר על לא יותר מ-40 שניות של "חלום", אבל התחושה היא של שעות – פשוט מטריף את כל החושים, אבל לא במובן הטוב של המילה. הדבר התרחש לפעמים כמה פעמים בלילה! הרגשתי שאני פשוט מאבד את זה, בפרט שכבר הייתי חייל בצבא .

בכל אופן – באחד הימים הלכתי עם החבר הכי טוב שלי, החבר שאפשר לספר לו הכל, שלא שופט, שלא "פאדיחה" לשתף אותו בדברים כמוסים. הוא אמר לי בשיא הטבעיות – תקרא "שמע ישראל" לפני שאתה הולך לישון. באותה תקופה לא הייתי מי יודע מה חזק בדת, לא היו לי אפילו תפילין משלי, הנחתי פעם בחצי שנה במדרחוב, כשאיזה חב"דניק הציע לי, או מאיזה חייל שהחליט שבא לו לזכות את הרבים באותו יום בבסיס.
"תקשיב, אחי, תהילים קראתי, לא עוזר".
המשכתי לספר שאני ממש משתגע מזה וכבר נמאס לי מהדבר הזה, וחייב להיפטר ממנו בכל דרך אפשרית. בא לי לישון ולקום ערני, ולא להתעורר כל כמה שעות בגלל השטות המטורפת הזאת!
החבר חזר בביטחון על הדברים, ואמר לי "תקרא 'שמע ישראל'. בעזרת השם יעזור לך".

מה יש לי להפסיד?... שאלתי אותו אם מדובר על התפילה שבה מניחים תפילין. הוא אמר לי שזה דומה, אבל זה נקרא קריאת שמע שעל המיטה, ויש עוד כמה דברים נוספים שם. בקיצור, לקח לי כמה דקות למצוא את התפילה המדוברת. קראתי אותה בעיון והלכתי לישון. לא חלמתי כלום באותו הלילה.
לשנייה עברה לי המחשבה בראש שאולי מדובר על דבר פסיכולוגי (האמנתי שזה יעזור, וזה עזר).
אבל חברים – תהילים זה לא דבר שעוזר? זה לא פסיכולוגי? ומה כן היה פה שעזר?
מכאן הקפדתי לקרוא כל לילה את התפילה מילה במילה, וללכת לישון, ופשוט הודיתי לבורא שריחם עלי. לילה אחד לא קראתי את התפילה – והחלום חזר. וכך היה גם הלאה, בכל פעם שלא קראתי קריאת שמע – החלום חזר.

אני מספר לכם את הסיפור הזה – ידעתי שיום אחד אספר אותו .
בורא עולם רצה לקרב אותי אליו, ומתוך עולם החומר והמסיבות והשטויות וחילול השבת שלח אלי את החלומות האלה, גרם לזה שהתהילים שאקרא לא יעזרו לי מול זה, הכין מצעדי גבר ושלח אותי 
להליכה באותו יום עם החבר כדי שיספר לי על התפילה המדהימה שנקראת "קריאת שמע שעל המיטה" ושזה רק יעזור לי ואבין כמה גדול הבורא וכמה כוח יש בכל דבר תפילה באופן ספציפי!
מכאן התחלתי להתחזק בכל פעם קצת יותר – היום אני כבר שומר תורה ומצוות .
היום אני מספר את הסיפור הזה גם למי שלא מכיר אותי, אם יוצא לדבר על חלומות וכו', כי חשוב לי שיתחזקו בזכות זה עוד יהודים, כמו שקרה לי. אני כותב את המילים האלה ומבקש מבורא עולם – "אבא, תן לי את הזכות, את הכוחות ואת הרצון להתקרב אליך גם כשהכל מושלם. לא רוצה שתשלח לי משהו פחות טוב כדי שאתעורר ואתקרב אליך, אתה האבא היחיד – אני אוהב אותך ורוצה בקרבתך תמיד!".

אוהב , בנך היקר .

תגיות:קריאתשמעשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה