חדשות בארץ

לא רק בישראל: סיון רהב מאיר מככבת בחשבונות טוויטר איראניים

חשבונות בוטים בטוויטר שמקורם באיראן צירפו את תמונתה של אשת התקשורת הפופולרית כדי לנצל את הפרסום שלה לצרכיהם התעמולתיים

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

אם אשת התקשורת סיון רהב מאיר הייתה זקוקה להוכחה נוספת לפופולריות שלה – היא קיבלה אותה לאחרונה ממקום בלתי צפוי: מאיראן...

בשנים האחרונות הוסיפה רהב מאיר לשלל עיסוקיה בתקשורת הכתובה והמשודרת את ההרצאות השבועיות בהן היא דנה בפרשת השבוע ממבט אקטואלי, ואת הסטטוסים היומיים שהיא מפרסמת ומופצים בווטסאפ בשמונה שפות – ביניהן גם ערבית. סטטוסים אלה אינם מתורגמים עדיין לפרסית, אבל כנראה שמישהו בטהראן החליט 'לרכב על הגל' ולנצל את הפרסום לה היא זוכה לצרכי התעמולה הנלוזים שלו.

עודד ירון מעיתון "הארץ" פרסם אתמול, כי תמונתה של רהב מאיר הועלתה כתמונת פרופיל לחשבונות בוטים בטוויטר שמקורם באיראן. בחשבונות אלו, שמטרתם לייצר תעמולה כוזבת, ניתן למצוא קישורים לאתר "חדשות" שהדומיין האקזוטי שלו קרוי "הספירה לאחור 2040" (countdown2040). באתר זה מתפרסמות ידיעות ממוחזרות מאמצעי תקשורת ישראליים, בשלוש שפות: עברית, אנגלית וערבית. צירוף תמונתה של רהב מאיר נועד כמובן להטעות את הגולשים כדי שיסברו שמדובר במקור חדשותי אמין. מי שיחפש היטב יוכל למצוא בחלק מבוטים אלו גם את זמני כניסת השבת (לכל מי שמתלבט מתי השבת הקרובה נכנסת – עדיף לו לבדוק זאת באתר הידברות...).

התחקיר של ירון מגלה כי בעליו של דומיין אתר "הספירה לאחור 2040" הינה חברה איראנית לבניית אתרים וקידומם היושבת בטהראן. על לקוחותיה של חברה זו נמנים גופים ציבוריים באיראן: משרדי ממשלה, עיריית טהראן, אוניברסיטאות ועוד.

כעת ניתן להבין את שמו המוזר של הדומיין האיראני: שם זה מתכתב עם השאיפה של משטר האייתולות לחזות בקריסתה של ישראל. מנהיגה העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, אמר לא אחת בעבר כי אם המוסלמים והפלסטינים יתאחדו למאבק כולל – בעוד 25 שנה המשטר הציוני לא יהיה קיים. מקימי האתר "הספירה לאחור 2040" כנראה לא סמכו לחלוטין על מנהיגם, ולקחו טווח ביטחון עד שנת 2040...

 

תגיות:איראןסיון רהב מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה