זוגיות ושלום בית

אלול בפתח: מהפכת הסדנאות של מחלקת שלום בית חוצה את המדינה

הרב שמעון ביטון, ראש מחלקת שלום בית של הידברות, מספר על הסדנאות המיוחדות שמוציאה המחלקה, ועל התועלת הנפלאה שיש בהן

אא

בכפר תבור ובאלעד, בירושלים ודימונה, חולון ושואבה, ועוד עשרות יישובים וערים נערכו בשנה האחרונה הסדנאות המיוחדות לתקשורת זוגית של מחלקת שלום בית בהידברות. הביקוש הגדול נתן את אותותיו בשטח, והיועצים הבכירים טרחו ומסרו סדנאות נפלאות בכל פינה ויישוב.

התוצאות בשטח היו מרעננות. עשרות מכתבי תודה בצבע ורוד זוהר התקבלו מזוגות מאושרים שהצליחו ברגע האחרון לשנות כיוון, ומחיי מריבות וויכוחים הצליחו להפוך את הבית לקן יונים חמים ונעים.

פנינו לשיחה עם הרב שמעון ביטון ראש המחלקה.

מה מייחד את הסדנאות האלו? איך בשעתיים אפשר לחולל באמת שינוי כל כך יסודי?

"הדבר פשוט מאד. ישנם הרבה זוגות שקשה להם להגיע לטיפול זוגי מסודר, טיפול שדורש התמדה והוצאה כספית. הסדנאות שלנו מועברות על ידי צוות מרצים בכיר שנותן כלים פרקטיים מעולם הטיפול. הדבר הראשון שקבענו לעצמנו, שהמרצים יגיעו מעולם הטיפול, שיהיה להם הניסיון היומיומי, השפשוף והידע הכי מדוקדק עם הרזולוציות הכי גבוהות בעולם הפרקטיקה. וכמובן שבחרנו דווקא את אלו בעלי הידע המקצועי ועתירי הניסיון, כדי שהזוג שמגיע לסדנא יוכל לצאת עם כלים מעשיים ביד.

צריך לדעת שתחום ההרצאות נותן לזוג המון ידע כללי, אולם כלים פרקטיים מעולם הטיפול מעניקים הרבה יותר! הדבר משול לתמרור זוהר ובולט, שלולי שהנהג יקבל לידיו את ההגה, שום דבר לא יוכל לעזור".

מה הלאה? הולכים לנוח?

"חס וחלילה!", הרב ביטון מזדעק, "דבר ראשון אנחנו רוצים להמשיך את המהפכה, וכעת, לקראת אלול, תגברנו כוחות וגיבשנו תכנית של 'אין פניה בלי סדנא', שכל יהודי שיפנה אלינו, מכל יישוב ברחבי הארץ, ואפילו שיהיו כמה פניות ביום, יוכל לקבל סדנא חינמית בסלון הבית. והלוואי שכך נוכל להמשיך בכל השנה.

"ועוד דבר לכבוד חודש אלול. אנחנו יוצאים עם סדנא זוגית חדשה (סדנת המשך ל"תקשורת זוגית"), שכמובן גם היא חינמית, 'סדנת התפייסות נכונה'".

מה זה אומר?

"בכל בית קלאסי יש מריבות, גם בבתים הכי ורודים ונעימים. ואם בני הזוג יודעים איך להמשיך הלאה, המריבות האלו נעלמות ולא משאירות צלקת. אבל במקרה שאין להם את המודעות והכלים הנכונים, במקרה הטוב זה משאיר צלקת. במקרה הפחות טוב זה מייצר מוגלה... ואחר כך אנחנו צריכים לטפל בה.

בסדנא הזו אנחנו נותנים את הכלים הפרקטיים איך לצאת ממריבה ו/או ויכוח בשלום. לדעת להמשיך הלאה בצורה נכונה וטובה. יחידי סגולה נדירים אף פעם לא רבו עם הבן זוג, וכל השאר חייבים ללמוד איך לעשות את זה".

מה לאחל לכם?

"שתמיד יפנו אלינו רק לסדנאות, ושתמיד נקבל מכתבים בצבע ורוד...".

אמן ואמן.

לסדנא אצלכם בבית ללא תשלום חייגו עכשיו 073-222-1310

הרב מרדכי חזיזה על מחלקת שלום בית

 

הרב אליהו נקש על מחלקת שלום בית 

אל

תגיות:שלום ביתאלול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה