שירה דאבוש (כהן)

עשו לכם טובה לאחרונה? אל תישארו חייבים. הפיצו את הטוב הזה הלאה

האנשים האלה יכולים להיות הבוס בעבודה שהסכים לאשר לכם הלוואה שאתם כה זקוקים לה - למרות שהוא לא חייב, החברה הנהדרת שעודדה אתכם שעה בטלפון - למרות שהיא לא חייבת ואפילו ההורים שמארחים אותנו בשבתות - למרות שהם לא חייבים. אנשים, תפקחו את העיניים ותביטו סביב: הטוב מקיף אתכם כל הזמן, אל תישארו חייבים. הפיצו אותו הלאה

אא

אם רק נביט סביבנו, נגלה שאנשים טובים ישנם והרבה באמצע הדרך... אומנם הדור הזה על הטכנולוגיה שבו 'מושך' אותנו והופך אותנו לא פעם ל'אוטומטיים' וכמעט בלתי נגישים לאחרים, אך אם נעצור ונתבונן באמת - נזהה אותם בנקל על דרכנו. 

האנשים האלה יכולים להיות הבוס בעבודה שהסכים לאשר לכם הלוואה שאתם כה זקוקים לה - למרות שהוא לא חייב, החברה הנהדרת ששוחחה איתנו שעה בטלפון ועודדה את רוחנו - למרות שהיא לא חייבת, בעל המכולת שאישר קנייה בהקפה - למרות שהוא לא חייב, ואפילו ההורים שלנו שמארחים אותנו בשבתות - למרות שהם לא חייבים. 

אנשים, תפקחו את העיניים ותביטו סביב. 

שום דבר בחיים שלכם הוא לא מובן מאליו. נתנו לכם מחמאה? תחמיאו בחזרה. אל תשאירו את הטוב הזה שהרגשתם בלב - עמוק בפנים. 

הוציאו אותו מכם החוצה, והעבירו אותו הלאה - אל לב העולם שמתפקד גם כמראה, ובבוא העת ישקף לכם את כל מה שנתתם מעצמכם וחשבתם שאיש אינו רואה חלילה. 

אנשים יקרים מפז יש סביבנו, ורזים בהם לרוב. 


הטוב הוא נצחי, והוא יגיע לכל מי שמחכה בסבלנות מספקת כדי שיתגלה בחייו 

אל תעברו זה על פניו של זה 'כמצוות אנשים מלומדה'. העמיקו חקור את האדם הבא שאתם פוגשים בדרככם - התעניינו בו, שאלו שאלות, הראו שאכפת לכם, הביעו קצת פחות מהירות בדרככם. לבשו ארשת קצת יותר אכפתית על פניכם, כזו שמביעה סובלנות, איטיות ועניין בשני. 

יבוא יום וזה ישתלם לכם באמת, כי 'הטוב יידבק בטוב' כמאמר השיר. 

הטוב לא הולך לאיבוד, לא נשכח, לא נעלם באיזה משולש ברמודה רוחני. 

הטוב הוא נצחי, והוא יגיע לכל מי שמחכה בסבלנות מספקת כדי שיתגלה בחייו - גם אם בינתיים הוא מתגלה רק בחייהם של אחרים. 

הטוב הוא העצם של הכל כאן, ובלעדיו - מה אנחנו שווים בעצם?

והטוב שכאן הוא שיש לכם בחירה - אם נתנו לכם הלוואה ועשו לכם טוב על הלב, זה לא אומר שאתם חייבים להחזיר דווקא בכסף. הפיצו את הטוב בצורה שבה אתם כן יכולים - במילים למשל... קבעו לכם זמן מסוים ביום של עשיית טוב לזולת באמצעות מילים. יום בשבוע אתם רק מדברים טוב, רק מחמיאים, רק מראים לשני עד כמה הוא טוב ונפלא, ורק מפיצים זרעים של טוב. 

כי לא לחינם הגימטריה של הטוב היא אותה גימטריה כמו של המילה 'הווה' (22).

 

מהעין שלו שום דבר אינו נסתר, וכל מה שאתם עושים - גלוי וידוע לפניו 

ההווה זה הזמן היחידי שבו אתם יכולים להפיץ את הטוב הזה, שהרי נאמר כבר ש'העבר אין, והעתיד מאין'. אף אחד מאיתנו לא יכול לדעת מה יקרה בעתיד, ועל טעויות שעשינו בעבר בכך שהשארנו את הטוב לעצמנו בלבד - הלא צריך לשלם...!

איך משלמים? פשוט מאוד: משלימים לאחר את החיסרון שלו על ידי הפצת הטוב שלכם לכל עבר (ואולי משום כך אנחנו נקראים עברים - כי כל העולם נמצא בעבר אחד של אינטרסנטיות ו'דאגה לעצמי' ואילו אנחנו נמצאים בעבר השני, ברצון לעשות טוב ולגמול חסד עם כולם).

טעות היא לחשב חשבונות ולחשוב 'מה ייצא לי מזה?'. גם אם לא ייצא לכם שום דבר מהחסד הזה - הקב"ה רואה הכל, ועינו כרויה תמיד לעבר הנשמה שלכם והטוב שבה. 

מהעין שלו שום דבר אינו נסתר, וכל מה שאתם עושים - גלוי וידוע לפניו. הוא הוא ידאג לפצות אתכם בהתאם - בילדים טובים וממושמעים שיצליחו בחייהם (אמן), בפרנסה בשפע וללא מחסור, בזיווגים טובים לכם ולילדים שלכם, באהבה וזוגיות טובה ביניכן לבין הבעלים שלכן, בסיעתא דשמייא על כל המצטרך לכם בחיים. לא שווה?

עזבו את מה שהיה, התעלמו ממה שיהיה - כי אין לנו באמת יכולת להשיג את מה שיהיה בעתיד. 

התרכזו בהווה וביכולת הנוכחית שלכם לעשות טוב לאחרים. וגם הטוב שיגיע אליכם - יהיה טוב שכל כולו בהווה (מידה כנגד מידה). לא תצטרכו לחכות שנים בשביל שיימשך עליכם חוט של חסד, כל עוד תמשכו את החוט הזה ותחזיקו בו חזק חזק כמו רון והבלון הצהוב מהסיפור 'מעשה בחמישה בלונים'. הטוב הזה מחזיק אותנו יחד (גם כאן במילה 'יחד' יש גימטריה של 22), והיחד הזה שווה את הכל. 

 

ליצירת קשר עם הכותבת אפשר לפנות במייל shira@htv.co.il

תגיות:נתינהחשיבותחסדיהדותהכרת הטוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה