חדשות בארץ

צפו: צה"ל תקף מחבלים ששיגרו רקטות לעבר ישראל

באחת התקיפות נהרג עלי אל-רנדור, בנו של מפקד בכיר בזרוע הצבאית של החמאס

הנזק שנגרם בשדרות מאחת הרקטות (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)הנזק שנגרם בשדרות מאחת הרקטות (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

צה"ל פרסם תיעוד מתקיפתה הבוקר (חמישי), בשעה 6:30, של חוליית מחבלים ששיגרה רקטות מדרום הרצועה לעבר שטח ישראל. בסרטון ניתן לראות את החוליה משגרת רקטה, ולאחר מכן את התקיפה מהאוויר.

מוקדם יותר, בשעות הלילה המוקדמות, תקף כלי טיס של חיל האוויר רכב באזור בית לאהיא שבצפון הרצועה, אשר שימש חוליית טרור ששיגרה רקטות לעבר שטח ישראל. בתקיפה נהרג עלי אל-רנדור, בכיר במערך הרקטות של החמאס. על פי דיווחים פלסטיניים, אל-רנדור בן ה- 30 הוא בנו של אחמד (אבו אנס) אל-רנדור, מפקד בכיר בזרוע הצבאית של החמאס. אל-רנדור האב שימש בעברו כמפקד חטיבת הגיזרה הצפונית של החמאס. משרד הבריאות הפלסטיני בעזה מסר, כי בנוסף לאל-רנדור נהרגו בתקיפות צה"ל עד כה גם אישה בהריון ובנה הקטן בן השנה וחצי.

ובתוך כך, בשעות האחרונות נרשמת רגיעה יחסית – אם כי לא מוחלטת – בשיגורי הרקטות מעזה ובתקיפות הישראליות על הרצועה. מקורות פלסטיניים טענו כי ישראל העבירה אולטימטום לחמאס, לפיו אם הוא לא יפסיק את האש עד השעה 16:00, חיל האוויר יסלים את מתקפותיו. מהצד השני, גורם פלסטיני בכיר בעזה טען כי מבחינתם של הפלגים הפלסטינים בעזה סבב ההסלמה הנוכחי הסתיים. לדבריו, הפלגים מוכנים להפסיק את ירי הרקטות אם צה"ל יפסיק את מתקפותיו מהאוויר, והמשך השקט תלוי בהתנהגותה של ישראל. הבכיר הפלסטיני הוסיף כי מטחי הרקטות לעבר ישראל שוגרו "בתגובה לפשעים" של ישראל - הוא התייחס בכך לירי טנק צה"ל שלשום לעבר עמדת חמאס בצפון הרצועה שגרם למותם של שני אנשי הזרוע הצבאית של הארגון.

מנתונים מעודכנים שמסר דובר צה"ל לפני הצהריים, במהלך סבב האש שהחל אמש זוהו כ- 180 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. סוללת "כיפת ברזל" יירטה יותר מ- 30 שיגורים. רוב הרקטות נפלו בשטח פתוח. צה"ל תקף והשמיד כ- 150 יעדי טרור צבאיים ואסטרטגיים של ארגון החמאס.

תגיות:חמאסחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה