חדשות בארץ

המתח בדרום: צה"ל הגביר את הכוננות וסגר כבישים בעוטף עזה

בפיקוד הדרום חוששים מניסיון של חמאס לנקום את מות אנשיו אתמול מאש טנק צה"ל. עם זאת, דובר צה"ל מסר כי "אין הנחיות מיוחדות לעורף"

העימותים על גדר המערכת בדרום, 13 ביולי 2018 (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)העימותים על גדר המערכת בדרום, 13 ביולי 2018 (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

החשש מניסיון של החמאס לנקום את הריגתם אתמול של שניים מאנשיו הביא את צה"ל להגביר את הכוננות בפיקוד הדרום ולסגור מספר כבישים בעוטף עזה. תושבי נחל עוז ונתיב העשרה התבקשו להגיע לבתיהם באמצעות הכביש העוקף.

בתקרית האש שאירעה אתמול, נהרגו שני אנשי הזרוע הצבאית של החמאס מירי של טנק צה"ל לעבר עמדה בה היו בצפון הרצועה. הירי בוצע לאחר שהשניים ירו לעבר כוח של חיילי צה"ל. לא היו נפגעים בקרב החיילים.

(וידיאו: דובר צה"ל)

בעזה מיהרו להשמיע קריאות לנקמה. דובר הארגון, פאוזי ברהום, אמר בהצהרה לעיתונות כי החמאס רואה בחומרה את הפגיעה באנשיו והוא מטיל על ישראל את האחריות להשלכות של הסלמה זו. הזרוע הצבאית של החמאס טענה כי ישראל משקרת וכי הירי של אנשיה בוצע במסגרת תצוגת תכלית שנערכה במהלך אימון במוצב "אשקלון" של הארגון בצפון הרצועה, וכלל לא כוון לעבר חיילי צה"ל. בצה"ל העריכו מאוחר יותר כי ירי הצלפים הפלסטיניים אכן לא היה מכוון. עם זאת, בישראל הבהירו כי תגובה של החמאס להרג אנשיו תוביל לתגובה ישראלית קשה והולמת, ותפגע בנסיונות להגיע להסדרה בין הצדדים.

דובר צה"ל מסר בצהריים כי "לאור הצהרות חמאס וזיהוי פינוי מוצבים של ארגון הטרור חמאס, הוחלט בפיקוד הדרום על הגברת הכוננות וסגירת מספר צירי תנועה במרחב עוטף עזה. מעבר לזה אין הנחיות מיוחדות לעורף. אנו פועלים להבטחת ביטחון תושבי האזור, לא נאפשר פגיעה באזרחים ובחיילים, ערוכים למגוון תרחישים".

ובתוך כך, משלחת חמאס בראשות סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, סאלח אל-עארורי, יצאה היום את הרצועה בחזרה לקאהיר, לאחר מספר ימים של דיונים בעזה בהצעת התיווך המצרית להסדרה עם ישראל. המשלחת אמורה למסור למתווך המצרי את תשובת הארגון בנוגע להסכם המוצע, וכן את תשובתה באשר לפיוס עם הפת"ח.

העיתון "אל-קודס" טען היום, מפי מקורות פלסטיניים המקורבים לחמאס, כי משלחת החמאס תודיע על הסכמת הארגון להפסקת אש עם ישראל. סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" דיווחה אתמול כי ההסכם להסדרה בין ישראל והחמאס הולך ומתקרב. בכיר בארגון החמאס – ששמו לא נמסר – אמר לסוכנות כי המשא ומתן עם ישראל יסתיים בסוף חודש אוגוסט. לדבריו, הצדדים "ינסו" האחד את השני במהלך השבועיים הקרובים. מהפרטים שמסר הבכיר החמאסי עולה כי בנוסף למצרים ולאו"ם העוסקים בתיווך בין ארגונו לישראל, גם קטר וטורקיה ממלאות תפקיד פעיל במשא ומתן. לדבריו, ההסכם המתגבש צפוי לכלול התחייבות של הצדדים להפסקת אש למשך חמש שנים, במסגרתה הפלסטינים יפסיקו את שיגור העפיפונים ובלוני התבערה מהרצועה לעבר שטח ישראל. כמו כן, ההסכם יכלול עסקה לשחרורם של ארבעת השבויים והנעדרים הישראלים המוחזקים בידי החמאס. מעבר רפיח שבין רצועת עזה למצרים ייפתח באופן קבוע, ואילו ישראל תקל את הסגר על הרצועה ותאפשר מעבר סחורות במעבר כרם שלום. בנוסף, בחצי האי סיני ייבנו נמל ימי ושדה תעופה שישרתו את תושבי רצועת עזה.

ח'ליל אל-חיה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, אישר היום כי ארגונו עושה מאמצים להגיע להפסקת אש עם ישראל: "ישנם מגעים מתקדמים עם האו"ם ומצרים בנוגע לסוגיה הפלסטינית, והם יכולים לשאת פרי", אמר. אל-חיה הוסיף כי החמאס מוכן לנהל משא ומתן להסכם על חילופי שבויים, אך "על ישראל לשלם את המחיר".

ובינתיים, טרור ההצתות בדרום ממשיך. משעות הבוקר דווח על ארבע שריפות בגזרת עוטף עזה, שנגרמו כתוצאה משיגור בלוני תבערה מהרצועה. כוחות הכיבוי השיגו שליטה על מוקדי האש.

תגיות:חמאסהפסקת אשעוטף עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה