מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

הרב עובדיה יוסף: למה זוכה אמא שחינכה את ילדיה לתורה?

"אם הבן הזה יצא תלמיד חכם, שהולך ומזכה את הרבים ואנשים מתענגים מדבריו וחוזרים בתשובה, איזו זכות יש לאמא הזאת! תכף באים אצלה מלאכי השרת, מכבדים אותה ומנשאים אותה ומנטלים אותה לחיי עולם הבא חיי עולם הנצח". הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ Pierre Terdjman)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ Pierre Terdjman)
אא

שכרה של אשה ששלחה את בעלה ובניה ללמוד תורה

אדם שלומד תורה אין ערוך אליו, כמה הקב"ה שמח ממנו, וכשאשה עוזרת לא רק לבעלה אלא גם לבניה ונעשים אחר כך תלמידי חכמים, הרי אדם לא יחיה לעולמי עד, 'מי גבר יחיה לא יראה מות'. בבוא זמנה תלך לעולם הבא, וכשאדם מגיע לעולם העליון, בין איש בין אשה, אינו יכול להוסיף שום מצוה, 'במתים חופשי' - מן התורה והמצוות, נותנים לו את מקום מנוחתו בגן עדן, לדוגמא קומה א' חדר כך וכך, אך הוא אינו נשאר במקום אחד, אם הניח בנים תלמידי חכמים, 'ברא מזכה אבא', כל המצוות שהבן עושה, כל תורה שהוא לומד, נזקף לאבא שחינך את בנו לתורה ומצוות, מיד מכריזים עליו שיעלה מחיל אל חיל.

ועל כך אמרו בגמ': תלמידי חכמים אין להם מנוחה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא, אינם נשארים במקום אחד אלא עולים למדרגה יותר גבוהה, אף על פי שלא השיגו בעצמם שום מצוות, אלא הודות לבניהם שנשארו בעולם הזה ועושים מצוות ומעשים טובים. כתוב בזוהר הקדוש דברים נפלאים, באים מלאכי השרת ומעטרים אותו ומכבדים אותו כיון שבנו חידש חדושי תורה והחזיר בתשובה, 'משרתיו' - של הקב"ה 'עושי רצונו', נעשים כמו משרתיו.

אדם שהניח אחריו בנים תלמידי חכמים עוסקים בתורה, קושרים לו בשמים כתרים לראשו ומעניקים לו את כל הכבוד, על כך נאמר 'הנה נחלת ה' בנים שכר פרי הבטן'. ומי שבניו יהיו אחד נגר ואחד פחח, מה יצא לו מזה? וכי חסרים נגרים ופחחים בעולם? אין דבר שהוא למעלה מהתורה, אשרי חלקו ומה נעים גורלו.

וכן מי שיש לו בנות, יחתן אותן עם תלמידי חכמים, ועליו נאמר 'ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום'.

 

אושרה של אֵם התלמיד-חכם

אנו חיים מפי התלמוד, מלקטים ממנו גרגרים. איזה זכות יש לאדם וכן לאשה צדקת! יש מחיצה של נשים צדקניות שהן גם כן הולכות מחיל אל חיל, אם בניה הולכים בדרכי התורה, הודות לה שהיא חינכה אותם, זה נקרא שמו ברא מזכה אבא ואמא, כל מה שהבן עושה נזקף לזכותם.

אם הבן הזה יצא תלמיד חכם, שהולך ומזכה את הרבים ואנשים מתענגים מדבריו וחוזרים בתשובה, איזו זכות יש לאמא הזאת! תכף באים אצלה מלאכי השרת, מכבדים אותה ומנשאים אותה ומנטלים אותה לחיי עולם הבא חיי עולם הנצח.

הלא שנינו במשנה  יפה שעה אחת בעולם הבא יותר מכל חיי האדם בעולם הזה, אפילו חיים של נסיכים ומלכים שכל ימיהם בשמחה במשך שבעים שנה, שעה אחת בעולם הבא שוה יותר מכל חיי עולם הזה, שכר שאין מי שיכול לתאר אותו!

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

תגיות:אמאתורההרב עובדיה יוסףחינוךמעדני המלך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה