חדשות בעולם

תעלומה הזויה: מה גרם לעיירה בדנמרק להיטלטל מצד אל צד?

מה גרם לעיירה שעל האי בורנהולם שעל שפת הים הבלטי בדנמרק להיטלטל מצד אל צד, בעקבות מה שדווח בתקשורת המקומית כ'פיצוצים מסתוריים'? תעלומה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מה גרם לעיירה שעל האי בורנהולם שעל שפת הים הבלטי בדנמרק להיטלטל מצד אל צד, בעקבות מה שדווח בתקשורת המקומית כ'פיצוצים מסתוריים'?

מאות תושבים חרדים דיווחו על התופעה בו זמנית, כשבפי כולם הטענה כי חלונות ביתם התנפצו לרסיסים, ובעלי החיים החלו להתנהג בצורה מוזרה. 

הדבר נותר בגדר תעלומה לאחר שגיאולוגיים מקומיים גילו כי לא מדובר ברעידת אדמה שהחרידה את האזור, שכן הגלאים לא תיעדו שום פעילות סיסמוגרפית בזמן שזה קרה. 

אחת הטענות של התושבים הייתה שהתופעה הרגישה כמו משהו שבא ממעמקי האדמה, אך הגיאולוג יורגן בוצבאך שבדק את הנושא - הרגיע את הרוחות ואמר כי ככל הנראה הפיצוצים מגיעים מהאטמוספרה. "אולי זה היה מטוס שעבר את מהירות הקול", הציע בוצבאך. 

אלא שקולות אחרים במדינה שנשמעים כעת, מפריכים כליל את טענותיה של הקהילה המדעית. לדבריהם, מוזר שגיאולוג יפנה את מקור הפיצוצים דווקא לסיבה שטחית כל כך כמו מטוס שעבר את מהירות הקול, ו"זה נראה כאילו הוא מנסה להסיח את הדעת ממשהו רציני שקורה מתחת לאדמה. לכן גם אנשים נוטים שלא לקנות את ההסברים המרגיעים האלה", מסביר טיילר גלוקנר, יוטיובר מקומי שאינו שולל את האפשרות כי מדובר בקונסיפרציה של המששלה הדנית. 

תגיות:תעלומהדנמרקרעידת אדמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה