לאישה

נודניק אחד פחות

בדרך למתן תורה יש להציב מטרות, אך לא לשכוח לטפוח לעצמנו על השכם, גם על ההתקדמויות הקטנות

אא

אנו נמצאות בעיצומה של דרך, הדרך לקבלת התורה. זוהי דרך משותפת לכל עם ישראל, ועם זאת היא גם דרך אישית לכל אחת ואחת מאתנו. ננסה יחד לברר ממה בנויה הדרך הזו, ואיך צועדים בה בהצלחה ובשמחה.

סימון המטרה: השלב הראשון בכל מסע הוא סימון המטרה. ככל שהמטרה ברורה יותר, כך האפשרויות להשיגה רבות יותר. עלינו לברר עתה לעצמנו, אל עבר מה אנו צועדות כעת? מהי קבלת התורה אליה עינינו נתונות בעת הזו? ניתן להתחיל עם התבוננות בשאלה, לאילו חלקים בתורה הלב שלנו נמשך. באילו שיעורים אנו קמות לתחייה? אילו דיבורים נוגעים בנו עמוק בפנים? זה הזמן לייחל להעמיק בחלקים הללו, לבקש בכל מאודנו: "ותן חלקנו בתורתך".

ספירת ה´צעדים´ שבדרך: לאחר שהמטרה סומנה, מגיע הזמן לבנות מסלול, עם ציוני דרך ברורים. זוהי ה´מפה´ שעמה אנו צועדות קדימה. פתגם סיני עתיק אומר שאפילו מסע בן אלפי קילומטרים מתחיל בצעד ראשון... ספירת העומר מלמדת אותנו, בעצם, להחשיב כל צעד בדרך אל המטרה הנכספת. ´לספור אותו´, כפי שאומרים בסלנג. ואולם בניגוד ל´ספירת הגומר´, איננו סופרים בספירת העומר כמה דרך עוד נותרה לנו, אלא את מה שכבר עשינו. הספירה היהודית מרחיקה אותנו מהייאוש שיכול להתגנב ללב בראותנו עוד כמה עלינו ללכת, ומחזקת בנו את ההערכה של כל מה שכבר רכשנו בעמל הליכתנו. המכוון הפנימי שלנו, אם כן, צריך להיות התבוננות והערכה לכל המאמצים והניסיונות שאנו עושות בדרך ובשאיפה לגדלות. להעריך באמת פירושו שנתייחס גם להצלחות חלקיות, לשליש ולרביע, ונחשיב אפילו התמודדויות ומאבקים שהסתיימו בכישלון.

הצעדים שעליהם אנו מדברות הם צעדים במסע אל עבר הגדילה הרוחנית שלנו, אך גם במשעולים הספציפיים של התחזקויות בתחומים כאלה ואחרים. למשל, רבים משקיעים בספירת העומר מאמץ לתיקון המידות, שכן "דרך ארץ קדמה לתורה". אך כל אחת מאתנו מרגישה צורך להתחזק במיוחד במידה מסוימת. אחת אולי בוחרת לחזק אצלה את החסד והנתינה, והשנייה דווקא את ההתגברות והצבת הגבולות האישיים. ברגע שאנו מסמנות לעצמנו מטרה ברורה שברצוננו להשיג, כדאי לנו לפרט את התנועות הקטנות שנצטרך לעשות כדי להשיג את אותה מטרה נכספת. מי שבוחרת להתחזק בחסד, לדוגמא, תפרט באיזה מעשה יומיומי היא תוכל לבנות את המידה בתוכה, ולבסוף תשים לב ותחזק את עצמה על כל שימת לב והתייחסות שלה לסובבים אותה. מי שבוחרת להתחזק בהתגברות – תמקד את עצמה בתחום מסוים, כגון קימה בבוקר בזמן או שמירת הלשון מדיבורים פוגעניים, ותלמד לטפוח לעצמה על השכם גם אם קמה לאחר שני ´נודניקים´ של השעון, כי עבורה זו התקדמות מחמישה ´נודניקים´. 

בימים נפלאים אלו, נבחר להיות כחודש אייר המאיר בקרני זיוו. נאיר פנים זו לזו, נעודד ונחזק זו את זו, ונגיע בעזרת ה´ לקבלת התורה כאיש אחד בלב אחד, בשמחה ובפנימיות.

תגיות:מתן תורהשבועות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה