חדשות בעולם

דנמרק: אימאם מסגד שקרא לרצוח יהודים יועמד לדין באשמת הסתה

האימאם, מונזר עבדאללה, אמר בנאום הטפה במסגד בקופנהגן כי "יום הדין לא יגיע עד שהמוסלמים יילחמו ביהודים ויהרגו אותם"

בית הכנסת הגדול בקופנהגן (ויקישיתוף, JERRYE & ROY KLOTZ MD, CC BY-SA 3.0)בית הכנסת הגדול בקופנהגן (ויקישיתוף, JERRYE & ROY KLOTZ MD, CC BY-SA 3.0)
אא

בדנמרק הוגש שלשום כתב אישום נגד מונזר עבדאללה, אימאם מסגד בקופנהגן הבירה.

כתב האישום נגד עבדאללה בא בעקבות דברים שאמר בחודש מרץ בנאום הטפה מוסלמי-דתי במסגד אל-פארוק בעיר, בהם קרא להרוג את היהודים: "יום הדין לא יגיע עד שהמוסלמים יילחמו ביהודים ויהרגו אותם", אמר. חודשיים לאחר מכן תקף עבדאללה את ארה"ב והמערב והאשים אותם כי מעשי הזוועה שהם מבצעים נגד מוסלמים, כלשונו, הם שמובילים לפיגועי טרור. עבדאללה הוסיף כי המוסלמים "ימחקו" ו"ישמידו" את ישראל. הקהילה היהודית הגישה תלונה למשטרה על ההסתה החמורה.

העמדתו לדין של האימאם המסית הינה הראשונה מסוגה בדנמרק, והיא מתאפשרת בעקבות חוק חדש שהתקבל בשנה שעברה האוסר על השמעת דברי שנאה במהלך הטפות דתיות.

התקשורת בדנמרק דיווחה בעבר כי מסגד אל-פארוק קשור לאסלאם הקיצוני. ב- 15 בפברואר 2015 הגיע מחבל לבית כנסת הגדול של קופנהגן וניסה להיכנס לתוכו כדי לבצע בו פיגוע. המאבטח, דן אוזן הי"ד, נאבק עם המחבל ומנע ממנו להיכנס לבית הכנסת ולבצע את זממו, אך שילם על כך בחייו: המחבל ירה בו למוות. התקשורת הדנית דיווחה כי המחבל, עומר אל-חוסיין, נכח יום קודם לכן בנאום הטפה דתי של עבדאללה במסגד אל-פארוק.

תגיות:דנמרקהסתהיהודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה