חדשות בעולם

ביזיון המת: מוסלמים עשו על האש בבית עלמין יהודי בתוניסיה

את התמונות מעוררות הזעזוע פרסם איש העסקים היהודי-תוניסאי אלי טראבלסי. המשטרה עצרה שישה מוסלמים בבית העלמין והיא חוקרת את התקרית החמורה

תמונת נוף מסוסה, תוניסיה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת נוף מסוסה, תוניסיה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

תמונות מזעזעות מגיעות מבית העלמין היהודי בעיר סוסה שבתוניסיה. בתמונות נראים מספר צעירים מוסלמים חוגגים ועושים על האש בין מצבות במקום.

המקור לתיעוד המטריד הינו איש העסקים היהודי-תוניסאי אלי טראבלסי. לפני ארבעה ימים פרסם טראבלסי, בעמוד הפייסבוק שלו, את התמונות של הצעירים המחללים את בית העלמין באופן שלדבריו מהווה עבירה על החוק התוניסאי. הוא פנה בתלונה לרשויות; אנשי המשטרה שהגיעו לבית העלמין מצאו בתוכו שישה צעירים מוסלמים. הצעירים נלקחו למעצר, אם כי לא ברור שמדובר באלו שביזו את כבוד המתים.

ראש עיריית סוסה, תאופיק אל-עורייבי, אמר כי האירוע נמצא בחקירה, וכי יינקטו צעדים בהתאם. ככל הנראה, לא מדובר באירוע בודד: על פי הדיווחים, בית העלמין היהודי הפך למקום מפגש וחגיגה עבור מוסלמים בני המקום.

סוסה היא העיר השלישית בגודלה בתוניסיה. בעיר התגוררה קהילה יהודית רבת חשיבות, שבשיא ימיה מנתה כ- 4,000 נפש, והייתה הקהילה היהודית השנייה בגודלה בתוניסיה לאחר עיר הבירה תוניס. באמצע שנות החמישים היגרו רוב בני קהילת סוסה לישראל וצרפת, וכיום מתגוררים בעיר יהודים ספורים.

[קרדיט תמונה: עמוד הפייסבוק של אלי טראבלסי]

תגיות:כבוד המתיהדות תוניסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה