חדשות בארץ

דיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה, צה"ל תקף חוליית משגרי בלוני תבערה

חילוץ הומניטרי בסוריה, חיסול מסתורי באלג'יר, וביקור של שר הביטחון ליברמן במעבר כרם שלום. כל מה שחשוב לדעת

אא

התקשורת הערבית מדווחת כי חיל האוויר של ישראל תקף הערב בפרברי העיר מסיאף, מערבית לעיר חמאת בסוריה. לפי חלק מהדיווחים, מטרת התקיפה הייתה שלוחה של מרכז למחקרים מדעיים השייך למשטר הסורי. להרחבה לחץ כאן

כלי טיס של חיל האוויר תקף הערב חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה מצפון רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל. כך מסר דובר צה"ל. הפלסטינים מדווחים כי שני אנשים נפצעו בתקיפה.

צה"ל חילץ הלילה (בין מוצ"ש לראשון) מדרום סוריה מאות פעילים של ארגון הסיוע הסורי האזרחי "הקסדות הלבנות", יחד עם בני משפחותיהם, והעביר אותם לירדן. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "לפני ימים אחדים פנה אליי הנשיא טראמפ, ופנו גם ראש ממשלת קנדה [ג'סטין] טרודו ואחרים, בבקשה שנעזור להוציא מסוריה מאות אנשי 'קסדות לבנות'. אלה אנשים שהצילו חיים ונמצאו עכשיו בסכנת חיים. לכן אישרתי להעביר אותם דרך ישראל למדינות נוספות, כצעד הומניטרי חשוב". נתניהו הוסיף והדגיש כי "במקביל אנחנו לא מפסיקים לפעול בסוריה נגד ניסיונות ההתבססות הצבאית של איראן שם".

מפקד מנהלת "שכנות טובה", סגן-אלוף א', שפיקד על המבצע, אמר: "אין ספק כי זהו מעמד מרגש לעמוד אתמול על גדר הגבול ולקלוט משפחות, בעיקר נשים וילדים. משפחות אשר עוברות בתחילה בחשש אך כאשר מגיעות אל הגבול, עיניהן נוצצות מאושר בידיעה כי קיבלו את חייהם בחזרה". סגן-אלוף א' הוסיף כי הוא "שמח להיות קצין בצבא ובמדינה שמבצעות מבצע כזה ומביאות לידי ביטוי ערכים של אנושיות וחמלה. זוהי מהות עבודתנו וזהו רגע משמעותי מאין כמותו".

מבצע החילוץ הישראלי זכה לתגובות שבח מצד שרי החוץ של גרמניה, בריטניה וקנדה, המדינות שיקלטו בשטחן את פעילי "הקסדות הלבנות".

מדען ורופא פלסטינים מח'אן יונס שברצועת עזה מצאו את מותם באופן מסתורי בדירת מגורים באלג'יריה. השניים – מוחמד סולימאן אל-פרא ומוחמד חמיד אל-בנא, בשנות השלושים לחייהם – נמצאו ללא רוח חיים בדירתו של אל-פרא. השגרירות הפלסטינית באלג'יריה מסרה לבני משפחותיהם של השניים כי הם מתו כתוצאה מהתחשמלות או מחנק מגז. האצבע המאשימה בדיווחים רבים בתקשורת הערבית מופנית לעבר ישראל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום במעבר כרם שלום. במהלך הביקור אמר ליברמן כי "אם היום ומחר יימשך המצב כפי שהיה אתמול, ביום ג' נחזיר בכרם שלום את החיים למתכונת הרגילה ואת מרחב הדיג נחזיר לאותם מרחקים כפי שהיו קודם. המפתח זה שקט ורגיעה, אפס בלוני תבערה, אפס חיכוך על הגדר ואפס רקטות או ירי". לאחר ביקורו של ליברמן במעבר, פרצה שריפה בניר עם, אך התברר כי לא נגרמה כתוצאה מעפיפון או מבלון תבערה.

תגיות:אביגדור ליברמןסיוע הומניטרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה