חדשות יהדות

איש התקשורת מפציר: "אל תזלזלו בתשעה באב"

אברי גלעד בפנייה מרגשת לציבור על חשיבותו של צום תשעה באב: "זה החג הכי חשוב בלוח השנה שלכם"

הכותל המערבי, אמש (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)הכותל המערבי, אמש (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)
אא

איש התקשורת אברי גלעד קורא לציבור היהודי שלא לזלזל בצום תשעה באב – "החג הכי חשוב בלוח השנה שלכם".

וכך כותב גלעד בעמוד הפייסבוק שלו: "אל תזלזלו בתשעה באב. זה לא סתם תאריך שרירותי בלוח שנה שאינכם משתמשים בו כלל, זה לא חג דתי שרק דוסים מתחברים אליו ועוד צמים בחום הזה, זה החג הכי חשוב בלוח השנה שלכם, והוא משותף לכם ולשנואי נפשכם מבית".

"תשעה באב", קובע גלעד, "הוא יום ההולדת של מצבכם הנפשי העכשווי. שורש המצב הזה בתשעה באב, שנת שבעים. היום בו הפכנו, כעם, מבני אדם חופשיים יחסית לסחורה זולה בשוק של רומי. עבד יהודי, סבא של סבא שלנו, היה זול יותר מסוס. משפחות התפרקו לאלפי רסיסים, אנשים עברו התעללות בנוסח העולם הישן שנחקקה בנפשם ובנפשות צאצאיהם עד היום והתפזרנו בין העמים, שלימים חונכו לשנוא אותנו מטעמי פוליטיקה דתית על לא עוול בכפנו. הכאב שנוצר בתשעה באב זורם בדם של כל יהודי כמורשת אבות נפשית נשמתית. במהלך הדורות התאריך הזה משך אליו עוד כמה אירועים קשים, חלקם קרו ממש בתאריך וחלקם משויכים לתאריך, שיצרו עוד כאב ועוד סיבוכים בעלילה".

גלעד מוסיף כי בשבילו צום תשעה באב הוא "עניין אנושי": "ההורים הקדומים שלנו חוו בזמן הזה בשנה גיהנום מהסוג של סרטים הוליוודיים, ולא רק פעם אחת. שוב ושוב באותו תאריך, מה שנקרא על הפצע. מי שמקדיש תשומת לב דווקא להתנכרות ליום הזה מחמיץ הזדמנות להתחבר, דרך שינוי הרגל כזה או אחר, לכאב הפנימי שקיבל מהוריו שקיבלו מהוריהם שקיבלו מתשעה באב. ואז, אחרי שמזהים את גרעין הכאב המצוי שם תמיד, אפשר לחזור להכחשה היומיומית שלנו או אפשר לסלוח לעצמנו קצת יותר, כי הרבה מהכאב שיש בכולנו לא תלוי בנו, וגם לא בהורים שלנו. זה מהחורבן. ואז אפשר לנסות לא להעביר לדור הבא, או לפחות לנסות. זאת ירושה שאיש לא רוצה לקבל. תשעה באב מועיל לכם".

תגיות:היסטוריהתשעה באב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה