חדשות בעולם

אבו מאזן בתגובה לחוק הלאום: ירושלים – בירתה הנצחית של פלסטין

משרד החוץ הטורקי גינה אף הוא את החוק החדש שאושר בכנסת: "רומס את כללי המשפט הבינלאומיים ומתעלם מזכויותיהם של אזרחי ישראל הפלסטיניים"

(צילום: Flash90)(צילום: Flash90)
אא

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הגיב הערב על חוק הלאום, שאושר הלילה (בין רביעי לחמישי) בכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

בהודעה שפורסמה מטעמו, גינה אבו מאזן את החוק החדש, הקובע – בין היתר – כי ירושלים היא בירתה המאוחדת של ישראל. לדבריו, החוק החדש "חושף את הפנים הגזעניים של הכיבוש הישראלי", כלשונו, ואת העובדה שהוא מפר את החלטות הלגיטימיות הבינלאומית.

בהודעה נאמר עוד, כי אישורם של חוקים "כוזבים וגזעניים" לא ישנה את מעמדה ההיסטורי של ירושלים כבירתה של מדינת פלסטין הכבושה, ולא יהיה בכך כדי להרתיע את העם הפלסטיני מ"מאבקו הלגיטימי להביס את הכיבוש ולהקים את מדינתו העצמאית".

יו"ר הרשות קורא לקהילה הבינלאומית להתערב ולשאת באחריותה לעצירתם של "החוקים הגזעניים", כהגדרתו, וזאת באמצעות הפעלת לחץ על ישראל. הוא מסיים את הודעתו בהדגשה כי זכות השיבה של העם הפלסטיני לאדמתו היא "זכות מקודשת ואיתנה" הנתמכת בהחלטות הבינלאומיות, ובראשן החלטה 194 של האו"ם.

גינוי נוסף לחוק הלאום הגיע היום מטורקיה. בהודעה שפרסם משרד החוץ הטורקי נאמר כי מדובר בחוק אשר "רומס את כללי המשפט הבינלאומיים ומתעלם מזכויותיהם של האזרחים הפלסטיניים של ישראל". ההודעה ממשיכה ואומרת כי "ההכרזה על ירושלים, הנתונה תחת כיבוש ישראלי, כבירתה של ישראל, בטלה ומבוטלת מבחינתה של הקהילה הבינלאומית. קידומן בחוק זה של ההתנחלויות - שאי החוקיות שלהן אושרה שוב ושוב בהחלטות האו"ם - לעולם לא יוכל להתקבל. ההגדרה של ההגדרה העצמית בחוק כזכות בלעדית של היהודים היא תוצר של מנטליות מיושנת ומפלה".

תגיות:טורקיהאבו מאזןירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה