חדשות בארץ

הסוף לפקס: גופים ציבוריים יחויבו לאפשר קשר עימם בדואר אלקטרוני

הכנסת אישרה הצעת חוק שתחייב את פקידי המגזר הציבורי לאפשר פניות והעברת מסמכים אליהם באמצעות דואר אלקטרוני

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מליאת הכנסת אישרה אתמול את הצעת החוק של חברי הכנסת דוד ביטן ושרן השכל (הליכוד) וחברי כנסת נוספים, המחייבת גופים ציבוריים לאפשר לאזרחים לפנות אליהם באמצעות הדואר האלקטרוני.

למרות ההתקדמות הטכנולוגית הרבה העוברת על ישראל בעשורים האחרונים, למרבה האבסורד המגזר הציבורי נותר מאחור, לפחות בכל הנוגע לדרכי ההתקשרות של עובדיו עם האזרחים. כל מי שנדרש אי פעם לשלוח טפסים או מסמכים למשרדי ממשלה, בתי משפט, קופות חולים, עיריות וגופים ציבוריים אחרים - או שנזקק לפנות אליהם בבקשה, תלונה או בירור כלשהם - יודע שניתן לעשות זאת רק באמצעות הפקס, אמצעי תקשורת שכבר מזמן נחשב למיושן. כעת, עם אישורה אתמול של "הצעת חוק פנייה לגופים ציבוריים באמצעי קשר דיגיטליים, התשע"ח-2018", המצב הולך להשתנות: המגזר הציבורי יחויב לתת לאזרח את האפשרות לפנות אליו באמצעות הדואר האלקטרוני.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "באתרי האינטרנט של גופים ציבוריים רבים לא מופיעים פרטי יצירת קשר של העובדים השונים. דבר זה מקשה על הציבור בבואו לפנות אליהם לצורך קבלת מענה לפניותיו". החוק, שעבר ללא התנגדות ובתמיכתם של 69 חברי כנסת, קובע כי גופים ציבוריים "יהיו חייבים לפרסם בכל אחד מפרסומיהם הרשמיים, לרבות באתרי האינטרנט שלהם, כתובת דואר אלקטרוני עדכנית של עובדי המשרד או מספר טלפון של העובד או מי מטעמו. כך ניתן יהיה להנגיש את השירות הציבורי לאזרח ולהגביר את אמון הציבור בגופים הציבוריים".

חברת הכנסת השכל אמרה כי החוק שהתקבל מבשר על מהפכה: "במדינת ישראל, אומת הסטארט-אפ, עדיין מאלצים שימוש בפקס בלבד. במדינות אחרות לא מאמינים לזה". עם זאת, השכל הרגיעה את האזרחים הוותיקים שמתקשים להסתגל לתמורות הטכנולוגיות: "אתם עדיין תוכלו להשתמש בפקס".

והערת אזהרה אחת למי מכם שכבר ממהר לחגוג ולנתק לעד את מכשיר הפקס (אם עדיין יש לו כזה בבית): החוק לא יחול על חברות התקשורת, חברות האשראי והבנקים. הלקוחות יצטרכו להמשיך להתקשר אליהם ולוודא שהפקס ששלחו כבר הגיע...

תגיות:דואר אלקטרוניפקסהצעת חוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה