חדשות בארץ

יו"ר הפרלמנט של אוסטריה בביקור בכנסת: בין האוסטרים היו גם מרצחים רבים

וולפגנג סובוטקה, חבר המפלגה השמרנית באוסטריה, היכה על חטא: "אנחנו נושאים באחריות, על כולנו לומר יחד: לא עוד"

(צילום: Orel Cohen/FLASH90)(צילום: Orel Cohen/FLASH90)
אא

יו"ר האסיפה הלאומית (הפרלמנט) של אוסטריה, וולפגנג סובוטקה, הגיע היום לביקור רשמי בכנסת.

במהלך הביקור נפגש האורח האוסטרי עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ועם ראש קבוצת הידידות ישראל-אוסטריה, חבר הכנסת עמיר פרץ.

סובוטקה, חבר המפלגה השמרנית באוסטריה (OVP), הקפיד לאורך הביקור לחבוש כיפה לראשו. בפגישתו עם אדלשטיין אמר האורח כי במהלך מלחמת העולם השנייה, האוסטרים לא היו רק קורבנות של הנאצים: "בקרב האוסטרים היו גם מרצחים רבים". הוא ציין כי ב- 1945 תושבי אוסטריה לא ביקשו משכניהם היהודים לשוב לבתיהם: "לא הזמנו אותם בחזרה, והדחקנו את הנושא. אני מודה לישראל שקיבלה אותם ונתנה להם מולדת". סובוטקה הוסיף כי כיום התפישה באוסטריה השתנתה: "יש לנו ראייה אחרת לגבי ההיסטוריה ואנחנו נושאים באחריות. על כולנו לומר יחד: לא עוד". יו"ר הפרלמנט האוסטרי הבטיח כי ארצו, שבסתיו הקרוב תהפוך לחברה בוועדה לזכויות אדם של האו"ם, תדאג לעמדה "מאוזנת יותר" כלפי ישראל בגוף העוין.

יו"ר הכנסת הודה לסובוטקה על דבריו. הוא הזכיר כי האורח – יחד עם בכירי ממשל נוספים באוסטריה – גינו בחריפות את הנאום האנטישמי שנשא יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בסוף חודש אפריל. אדלשטיין ציין את השינוי החיובי בגישתה של הממשלה האוסטרית הנוכחית כלפי ישראל, ואת העובדה שהיא מבינה את צרכיה הביטחוניים והמדיניים.

חבר הכנסת עמיר פרץ שיבח אף הוא את הידוק היחסים בין שתי המדינות, אך יצא נגד שיתופה בקואליציה האוסטרית של מפלגת החירות (FPÖ), המשתייכת לימין הקיצוני. מנהיג המפלגה, היינץ כריסטיאן שטראכה, פועל אמנם לבער את הנגע האנטישמי במפלגתו, אך מטעמה נערכים עדיין כנסי סטודנטים בהם – לדברי פרץ – נאמרים דברים קשים כמו "נלך עד המיליון השביעי". פרץ הוסיף: "אנחנו נמנעים מפגישות בפרלמנט האוסטרי, על מנת לא להיתקל בחברי המפלגה".

סובוטקה אמר בתגובה כי הוא מבין את עמדתה של ישראל: "יש לנו חקיקה חמורה נגד ניאו-נאצים, ובמקביל אנחנו עושים מאמצים לטפח חברה שלא מאפשרת לאנטישמיות להרים את ראשה. כל מפלגה חייבת לנקות את שורותיה, ויש מאמצים ורצון במפלגת החירות להוציא מקרבה את החברים הלא רצויים".

תגיות:יולי אדלשטייןאוסטריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה